ماهان شبکه ایرانیان

رئیس کل دادگستری گلستان در گفت‌وگو با میزان خبر داد

کاهش ورودی ۱۸ هزار پرونده به محاکم از ابتدای سال جاری تاکنون

هاشمیان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت علما و روحانیون گفت: ورودی پرونده به محاکم استان گلستان از ابتدای سال جاری تاکنون به میزان ۱۸ هزار پرونده کاهش یافته است.

هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهار کرد: مشارکت نهادهای فرهنگی، استفاده از ظرفیت علما و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه برکات فراوانی دارد که یکی از این تاثیرات کاهش ورودی پرونده‌ها است.

وی گفت: در همایش‌های جداگانه با روحانیان استان گلستان از آنان برای کاهش جرایمی مانند توهین، تخریب و دعوا کمک گرفتیم.

این مقام قضایی بیان کرد: کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی آن از دیگر مواردی بود که از روحانیان خواستیم، در منبرهای خود با بیان آیات و روایات به دستگاه قضایی استان گلستان کمک کنند.

هاشمیان برنامه تلویزیونی سیمای قانون را از دیگر تلاش‌های تاثیرگذار امسال دادگستری استان گلستان برای کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم برشمرد و گفت: قضات با تجربه استان با حضور در این برنامه 45 دقیقه ای به صورت زنده از شبکه گلستان، قوانین را به زبان ساده بیان می‌کنند و به پرسش‌های حقوقی و قضایی مردم که تلفنی و پیامکی می پرسند نیز پاسخ می‌دهند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: در برنامه دیگری با عنوان آگاهی بخشی حقوقی، قضات و کارشناسان حقوقی به مسجدها می روند و مردم را با قوانین و کارهایی که انجام دادن یا ندادن آن‌ها در قانون جرم است آشنا می‌کنند تا هم مردم به قوانین و تکالیف شان آگاه شوند و هم پرونده‌های ورودی به دادگاه ها کمتر شود.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان اضافه کرد: تعامل دستگاه قضایی استان با دستگاه‌های اجرایی، بسیج عمومی برای پیشگیری و کاستن از آسیب‌های اجتماعی در استان شکل داده است.

وی در پایان گفت: ورودی پرونده به محاکم استان گلستان از ابتدای سال جاری تاکنون به میزان 18 هزار پرونده کاهش یافته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان