چگونه یخچال را تمیز کنیم

یخچال یکی از پر کاربردترین وسایل خانه است،‌ که حتی یک دقیقه هم استراحت ندارد. علاوه بر این، همیشه پر از بوها، مانده غذاها و خرده‌ریزه‌های به‌دردنخوری است که بسته‌بندی شده‌اند تا در فرصت مناسب دور ریخته شوند.

تمیز کردن یخچال

یخچال یکی از پر کاربردترین وسایل خانه است،‌ که حتی یک دقیقه هم استراحت ندارد. علاوه بر این، همیشه پر از بوها، مانده غذاها و خرده‌ریزه‌های به‌دردنخوری است که بسته‌بندی شده‌اند تا در فرصت مناسب دور ریخته شوند. 

حالا برای تمیز کردن این دستگاه بسیار مهم، چه باید کرد؟ توصیه می‌شود قبل از هر چیزی، ابتدا راهنمای سازنده یخچال را به دقت بخوانید. سپس این مراحل را طی کنید:

1. یخچال را از برق بکشید یا دکمه کنترل دمای داخلی را خاموش کنید. 

2. حالا یخچال را خالی کنید. برای این که مواد غذایی فاسد شدنی مثل لبنیات و گوشت خراب نشود، می‌توانید به طور موقت همراه با یخ درون کلمن بگذارید.

3. جامیوه‌ای و تمام بخش‌های جدا شدنی را در بیاورید.

4. تمام بخش‌های فلزی و پلاستیکی را توی سینک بگذارید و با ترکیبی از مایع ظرفشویی و آب گرم آب بکشید.

 تمیز کردن یخچال

5. درون یخچال و داخل درب را با یک حوله، اسفنج یا پارچه مرطوب و کمی شوینده پاک کنید. به هر حال، ممکن است بوی شوینده باقی بماند و خوراکی‌ها آن را به خود جذب کنند؛‌ بنابراین بهتر است از محلول آب گرم و سرکه سفید که با حجم مساوی ترکیب شده‌اند یا ترکیب دو قاشق جوش شیرین با حدود یک لیتر آب گرم استفاده کنید.

برای برداشتن لکه‌های سرسخت از خمیر دندان سفید رنگ کمک بگیرید. از یک فرچه پلاستیکی که ساینده نباشد و رنگ یخچال را نبرد، استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توانید پارچه‌ای که در آب گرم فرو برده‌اید را روی لکه بگذارید تا آب به خوردش برود و پاک کردنش را راحت‌تر کند.

6. برای پاک کردن لکه‌های سیاهی که روی درز طبقات یا پلاستیک دور در یخچال مانده، می‌توانید مسواکی قدیمی را در محلول شوینده فرو ببرید و با آن کار را پیش ببرید.

محلول مورد استفاده در این جا، می‌تواند پاک کننده «همه کاره» یا فقط سرکه سفید باشد که مانع از کپک زدگی می‌شود. 

7. سینی زیر یخچال که جلوی ریختن قطره‌های آب روی زمین را می‌گیرد، پیدا کنید، با احتیاط بیرون بیاورید و با آب گرم و کف یا محلول نصف سرکه- نصف آب تمیز کنید. قبل از نصب دوباره، ‌بگذارید کاملا خشک شود.

8. برای پاک کردن بیرون یخچال‌هایی که از جنس استینلس استیل (فولاد ضد زنگ) هستند، می‌توانید پارچه میکروفیبر (دستمال‌های مخصوص سطوح حساس)‌ را با سرکه سفید خیس کنید و در جهت رگه‌ها روی یخچال بکشید. برای این که بیش‌تر برق بزند، می‌توانید چند قطره روغن زیتون را روی یک پارچه تمیز بریزید و روی بیرون یخچال بکشید.

یا می‌توانید از اسپری‌های مخصوص پاک کردن استینلس استیل که در بازار موجود است، استفاده کنید. اگر یخچال‌تان فولاد لعاب دار است، پاک کننده همه کاره به کار می‌آید. دور و بر دستگیره‌ها را هم تمیز کنید.

9. دقت کنید بعد از تمیز کردن،‌ بیرون یخچال را خشک کنید تا جای آن لک نشود.

10. سرانجام یخچال را به برق بزنید و قفسه‌ها و طبقات آن را وقتی خشک شدند، سرجایش برگردانید. حالا می‌توانید غذا را درون یخچال نگه دارید.

نکته: ممکن است فرآیند تمیزکاری 20، ‌30 دقیقه یا بیش‌تر طول بکشد، ‌بسته به میزان تمیزکاری که یخچال شما نیاز دارد! 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان