ماهان شبکه ایرانیان

قرمزى چشم

۵ روش براى از بین بردن آن آیا خطوط قرمز سفیدى چشم‏تان بیشتر از خطوط قرمز نقشه‏هاى راه است؟ اگر چنین است مى‏توانید کارهاى زیر را انجام دهید: به چشم‏تان استراحت دهید

قرمزى چشم
5 روش براى از بین بردن آن
آیا خطوط قرمز سفیدى چشم‏تان بیشتر از خطوط قرمز نقشه‏هاى راه است؟ اگر چنین است مى‏توانید کارهاى زیر را انجام دهید:

به چشم‏تان استراحت دهید.
 

مایکل فریدلاندر »متخصص چشم از کالیفرنیا« مى‏گوید: کاملا واضح است که اگر قرمزى چشم به علت استراحت ناکافى باشد باید راهى براى استراحت چشم‏تان پیدا کنید. بدون خواب چشم شما خشک مى‏شود و مى‏تواند باعث قرمزى چشم شود.

پلک‏هاى خود را درمان کنید.
 

دکتر فرولندر مى‏گوید: اگر چشم‏ها در هنگام بیدار شدن قرمز باشد، شاید اشکال از چشم‏هاى‏تان نباشد بلکه مشکل از پلک‏هاست. شما مى‏توانید قبل از رفتن به رختخواب پلک‏ها را با آب گرم بشویید. مطمئن شوید طورى پلک‏ها را شسته‏اید که مواد چربى، باکترى، مواد آرایشى و شوره کاملا از روى مژه‏ها پاک شده است.

اشک تمساح ریختن
 

آیا با چشم روشن به محل کار مى‏روید و با چشم قرمز برمى‏گردید؟ قرمزى‏اى که در طول روز ایجاد مى‏شود به علت خشکى چشم است. در این صورت مى‏توانید از اشک‏هاى مصنوعى براى مرطوب کردن چشم استفاده کنید. برخلاف قطره‏ها چشمى، اشک‏هاى مصنوعى باعث انقباض رگ‏هاى خونى چشم نمى‏شوند.

هشدار پزشکى
 

از مردمک چشم محافظت کنید.
 

قرمزى در ناحیه سفید رنگ چشم، مسأله مهمى نیست. اما اگر قرمزى روى قسمت رنگى چشم است، مشکل‏زا خواهد بود.

چشم‏تان را سرد نگه دارید.
 

یک حوله مرطوب و سرد بردارید و آن را روى چشم بسته‏تان قرار دهید. سرما رگ‏هاى خونى را منقبض مى‏کند. به علاوه آب، باعث اضافه شدن رطوبت به چشم‏ها مى‏شود.

به دنبال قرمزى چشم ناشى از پیرى باشید.
 

یک تکه‏ى قرمز رنگ روى سفیدى چشم‏تان دیده مى‏شود ولى اتفاقى را که بتواند این قرمزى را به وجود آورد به یاد نمى‏آورید؛ نشانى از تورم، درد و از بین رفتن دید نیست.
اگر این طور است، خیال‏تان راحت باشد، مایکل مارمور »متخصص چشم و رئیس چشم پزشکى استنفورد کالیفرنیا« مى‏گوید: این یک اتفاق شایع است، مخصوصا اگر بیش از 40 سال سن دارید، قطره‏هاى چشمى اصلا خوب نیستند. این لکه‏ها ظرف یک یا دو هفته، خود به خود از بین مى‏رود.
منبع : دایرة المعارف پزشک خانواده ،گروه مولفان انستیتوسلامتی آمریکا

پی‌نوشت‌ها:
 

* انتشارات سپهر اندیشه - 1387

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان