نکات و حقه‌های ریز برای تمیز کردن منزل _ بخش نهم

همیشه لازم نیست که برای داشتن خانه ای تمیز، از وسایل گران قیمت استفاده کرد و زمان زیادی گذاشت. با استفاده از چندین نکته و حقه ریز، می‌توانید خیلی سریع کارهایی جادویی را انجام دهید. در بخش اول این گزارش، ۵ نکته جالب توجه را بررسی کردیم و در هربخش ۵ نکته را یادآوری می‌کنیم. این بخش نهم این گزارش جالب توجه است:

نظافت خانه

همیشه لازم نیست که برای داشتن خانه ای تمیز، از وسایل گران قیمت استفاده کرد و زمان زیادی گذاشت. با استفاده از چندین نکته و حقه ریز، می‌توانید خیلی سریع کارهایی جادویی را انجام دهید. در بخش اول این گزارش، 5 نکته جالب توجه را بررسی کردیم و در هربخش 5 نکته را یادآوری می‌کنیم. این بخش نهم این گزارش جالب توجه است:

پاک کردن لکه ماژیک

41- پاک کردن اثر ماژیک از روی کفپوش چوبی خانه

رد ماژیک قطعا هر مادری را عصبانی می‌کند. با خواندن این مطلب، شاید یاد قدرت کوکاکولا در تمیز کردن توالت بیفتید. اما بدانید که برای تمیز کردن خطوط ماژیک، به یک خمیردندان سفید رنگ نیاز دارید. خمیردندان را روی رد ماژیک بمالید و با یک پارچه یا دستمال کاغذی آن را بمالید. به آسانی می‌توانید خطوط ماژیک را پاک کنید.

پرز لباس

42- کندن پرزهای روی لباس

تا به حال شده که گلوله های کوچک فیبر را روی لباسهایتان ببینید؟ حالا به این فکر می افتید که چطور از شر آنها راحت شوید. قطعا راه حلی آسان‌تر از این‌که بخواهید یکی یکی این گلوله‌ها را بکنید، وجود دارد. با ژیلت، روی این پرزها بکشید و سپس از یک غلتک پرزگیر برای برداشتن آن‌ها از روی لباس‌های‌تان استفاده کنید.

اتو لباس

43- استفاده از اتو برای پاک کردن لکه‌های فرش

نگران لکه‌های روی فرش‌تان هستید؟ گرمای اتو می‌تواند به شما کمک کند تا خیلی راحت‌تر از شر این لکه‌ها راحت شوید. درخانه‌هایی که بچه‌های کوچک دارند، به سادگی می‌توان لکه‌های رنگارنگ نوشیدنی‌ها، یا لکه‌های شکلات را روی فرش‌های‌شان دید. کمی شیشه پاک کن یا مایع تمیز کننده را روی لکه‌ها ریخته. یک حوله نازک روی لکه قرار داده و بعد حوله را اتو کنید. این کار را چندبار تکرار کنید تا لکه کاملا پاک شود.

تهویه هوا

44- تمیز کردن دریچه‌های دستگاه تهویه هوا

با دیدن دریچه‌های کثیف دستگاه تهویه هوا بی‌خیال آن نشوید. یک چاقوی صبحانه را برداشته و یک کهنه برسر آن قرار دهید. با کمی اسپری شیشه پاک کن یا هر ماده تمیز کننده ای، دستمال را اسپری کنید و یکی یکی لابه لای پره ها را تمیز کنید. خودتان از دیدن حجم گرد وغبار تعجب می کنید.شاید بهتر باشد که زیر دست‌تان یک روزنامه یا پارچه پهن کنید تا مجبور نشوید برای زمانی طولانی جاروبرقی بکشید.

فیلتر جارو برقی

45- تمیز کردن فیلتر جاروبرقی و جاروشارژی

استفاده ماشین ظرف‌شویی خیلی بیشتر از شستن ساده ظرف‌هاست. شما می‌توانید فیلتر جاروبرقی ویا جاروشارژی‌تان را در داخل ماشین ظرف‌شویی بشوئید. بعد از شست‌وشو، فیلترشما شبیه روز اولش خواهد شد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر