۸ تا از رایج ترین اشتباهات در طراحی داخلی

اجرای دکور مناسب برای خانه و محل کار  امر ساده ای نمی باشد. زمانی که فرد دکور و طراحی داخلی خانه اش را بدون کمک و نظر طراحان داخلی و افراد ماهر در این امر انتخاب می کند ممکن است در نهایت با صرف هزینه ای گزاف از نتیجه کار لذت نبرد.ما در این مقاله به توضیح برخی از اشتباهات رایج در طراحی داخلی می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 طراحی داخلی

اجرای دکور مناسب برای خانه و محل کار  امر ساده ای نمی باشد. زمانی که فرد دکور و طراحی داخلی خانه اش را بدون کمک و نظر طراحان داخلی و افراد ماهر در این امر انتخاب می کند ممکن است در نهایت با صرف هزینه ای گزاف از نتیجه کار لذت نبرد.ما در این مقاله به توضیح برخی از اشتباهات رایج در طراحی داخلی می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

1- خرید همه چیز در یک روز:

برای خرید لوازم مورد نیاز برای دکوراسیون منزل و یا فضای دلخواه به هیچ عنوان در یک روز این کارو انجام ندهید این کار هم باعث افزایش استرس در شما میشود و هم اینکه یک ایده همه جانبه اشتباه  برای ادامه کار شماست.

این کار ریسک کار را برای شما بسیار بالا می برد و امکان دارد نتیجه خوبی از زمان و تلاش خودتون بدست نیاورید.

مبلمان مناسب

2- خرید مبلمان قبل از اندازه گیری دقیق اتاق و فضا مورد استفاده:

به هیچ عنوان قبل از اینکه بطور دقیق اتاق و یا فضایی که میخواهید برای آن مبلمان خریداری کنید اقدام به انجام این کار نکنید چون مطمئن باشید پشیمان خواهید شد  و تنها راهی که باقی میماند  این است که مجبور هستید به روی مبل خود بشینید و بدون اینکه فکر خراب شدن کارتون رو بکنید پاپ کورن بخورید.

رنگ دیوار در دکوراسیون داخلی

3- انتخاب نکردن درست رنگ دیوارها:

نسبت به انتخاب رنگ دیوارها حساس باشید.در اتاق ها و فضا های کوچک از رنگ های تیره استفاده نکنید چون فضای شما را کوچکتر از آنچه هست نشان میدهد.

فرش مناسب

4- خرید فرش های نا مناسب از لحاظ اندازه:

حداقل فضایی که از هر طرف  باید فرش شما با دیوارها داشته باشد بین 12 تا 16 اینچ است یعنی چیزی در حدود 40 سانتی متر این فاصله باعث میشود فرش شما از لحاظ بصری بهتر دیده شود 

یکی از اتفاق های مهم در چیدمان فرش اینکه فرش ما اگر کمی به زیر مبلمان شما برود در بعضی قسمت ها فرش از حالت شناور بودن خارج میشود و با ثبات میشود در چیدمان البته در بعضی فضاها نیاز به این حالت پیش می آید.

تخت خواب

5- رعایت نکردن درست طراحی درست تخت خواب:

Head Board  یا قسمت تاج تخت شما در گرم کردن و جذاب کردن فضای خواب بسیار با اهمیت است. اگر تخت شما آن تاج را ندارد پس رنگ پشت تخت خود را حتما رنگی گرم و چشمگیر بزنید و یا از پرده ایی منقوش استفاده کنید.

6- چیدمان و تزئین کردن بدون کمک گرفتن از یک نفر حرفه ایی:

کار طراحی داخلی و اجرای آن بسیار پر هزینه است پس اگر شما این هزینه را میخواهید انجام دهید حتما از یک نفر حرفه ایی کمک بگیرید و اصلا فکر نکنید این کار نیازی نیست شاید اگر اینکار را انجام ندهید کار طراحی داخلی شما انجام شود و احساس کنید که کار شما هم زیبا شده اما مطمئن باشید که در قسمتی از کار اشتباهات فاحشی انجام دادید که به مرور متوجه خواهید شد.

چیدمان منزل 

7- خرید بیش از حد لوازم دکوری بسیار کوچک:

هیچ وقت فکر نکنید که هرچی لوازم دکوری بخرید خانه شما زیبا تر به نظر خواهد آمد .شما با اینکار در واقع فضایی را بوجود می آورید که ماندن برای هرکسی در آن سخت خواهد شد.تصور کنید خانه ایی پر از لوازم و یا مجسمه های ریز و درشت که جرات حرکت ندارید چون مطمئن باشید چند تا از آنها خواهد افتاد و میشکند. تازه بزرگترین مشکل نظافت این همه وسایل است.

قاب عکس

8- نصب قاب روی دیوار بدون در نظر گرفتن اندازه:

تا حالا شده روی مبل نشسته باشید و تا کمی سرخود را به عقب میبرید پشت سرتان به تابلو و یا قابی که روی دیوار هست برخورد کند؟ جواب خیلی ها به این سوال بله است.

اندازه استاندارد باید بین 8 تا 10 اینچ بالتر از لبه مبل باشد یعنی چیزی در حدود 25 سانت و از وسط قاب تا روی زمین 70 اینچ (150 سانت) تا مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان