۱۰ دلیل برای این که چرا اعتیاد به سفر خوب است _ قسمت اول

خیلی چیزها هست که ممکن است آدم معتادشان شود، اما یک اعتیاد هست که اصلا هیچ ضرری ندارد: سفر کردن. تجربه کردن سایر فرهنگ‌ها و سبک‌های زندگی، یکی از جذابیت‌های مسافرت است. در طول سفر است که می‌توانید خیلی چیزها نیز راجع به خودتان بفهمید.

 ااعتیاد به سفر

خیلی چیزها هست که ممکن است آدم معتادشان شود، اما یک اعتیاد هست که اصلا هیچ ضرری ندارد: سفر کردن. تجربه کردن سایر فرهنگ‌ها و سبک‌های زندگی، یکی از جذابیت‌های مسافرت است. در طول سفر است که می‌توانید خیلی چیزها نیز راجع به خودتان بفهمید.

احتمالا مسافرت یکی از هیجان انگیزترین ماجراجویی هایی است که به غنای بیش‌تر ما می‌انجامد و همه مان از آن لذت می‌بریم، پس نگاهی بیندازیم به این که چرا اعتیاد به سفر خوب است.

1. نسبت به دیگران صبورتر می‌شوید.

اگر آدم‌های بیش تری معتاد سفر بودند، شاید کل دنیا جای آرام تری می‌شد. وقتی به سفر می‌روید، از دیدن این که وجود انسان در همه جا چقدر شبیه هم است، غافلگیر می‌شوید. بعضی‌ها دین متفاوتی دارند، سبک زندگی شان فرق می‌کند، و رنگ پوست شان مثل هم نیست. وقتی به سفر معتاد می‌شوید، درمی یابید که با وجود همه این تفاوت‌ها، زیر این پوست، همه مان مثل هم هستیم.

2. اعتماد به نفس بیش تری پیدا می‌کنید.

وقتی زیاد سفر می‌روید، همیشه پیش می‌آید که اوضاع خراب شود. ممکن است پرواز را از دست بدهید، در ایستگاه اشتباهی از قطار پیاده شوید، یا در یک شهر عجیب و غریب گم شوید. آن جا است که می‌فهمید توانایی کنار آمدن با چیزهایی را دارید که خیلی فراتر از تصورات‌تان است؛ و هم چنین می‌فهمید قدرتی دارید که هیچ وقت از آن باخبر نبوده اید.

وقتی بفهمید از پس کنار آمدن با این شرایط سخت برمی آیید، اعتماد به نفسی پیدا می‌کنید که آن هایی که سفر نمی‌روند، قادر به درکش نیستند.

تجربه غذایی جدید

3. غذاهای شگفت انگیزی می‌خورید!

معتادان سفر غذاهایی را می‌چشند که اصلا نمی‌دانستند وجود دارد! هر کشوری غذاهای خاص و لذیذ خودش را دارد و می‌توانید همه شان را امتحان کنید. جویدن پای مرغ در چین یا خوردن صدف در فرانسه شاید لذیذترین غذایی نباشد که آدم می‌تواند تصور کند، اما دست کم می‌توانید بگویید یک بار امتحانش کرده‌اید!

4. یاد می‌گیرید چطور دوستان جدیدی پیدا کنید.

وقتی به سفر می‌روید، در بین همسفرهای‌تان دوستان جدیدی پیدا می‌کنید، در مقصد هم می‌توانید با آدم‌های اهل آن جا طرح رفاقت بریزید. بعد می‌فهمید که آن‌ها هم همانقدر به دوستی با شما و کشوری که از آن آمده اید، علاقمند هستند که شما به آن‌ها علاقه دارید. با صدها آدم جدید و جذاب ملاقات می‌کنید و متوجه می‌شوید پیدا کردن دوست‌های جدید چقدر ساده است.

5. یاد می‌گیرید بیش‌تر سازگار باشید.

معتادهای سفر یاد می‌گیرند که حتی بهترین برنامه ریزی‌ها هم ممکن است گاهی اوقات به هم بریزند. وقتی پرواز لغو می‌شود یا هتل پر است، یاد می‌گیرید چطور سرپا بایستید و برنامه‌تان را با نیازهای خود وفق دهید. هیجان اتفاقات نامنتظره بخشی از تجربه سفر است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر