ماهان شبکه ایرانیان

کشف جالب اما خطرناک قایقرانان در اقیانوس

تصور کنید در حال لذت بردن از قایقرانی در اقیانوس هستید که با منظره‌ی عجیبی روبرو می‌شوید که می‌تواند با خطر مرگ همراه باشد. این اتفاقی است که برای قایقرانان جوانی در اقیانوس آرام افتاد. ماجرای آن‌ها را در بنیتا بخوانید.

کشف جالب اما خطرناک قایقرانان در اقیانوس

شاید در طول روز خیلی کم به این مسئله فکر کنیم اما زمین دائما در حال تغییر است و این تغییرات آن‌قدر آهسته رخ می‌دهند که ما نمی‌توانیم آن‌ها را درک کنیم و متوجه این تغییرات شویم. البته ممکن است این تغییرات خیلی هم سریع رخ دهند؛ خیلی سریع‌تر از آن‌چه بتوان از آن فرار کرد. برای داستان قایقرانان ماجراجویی که متوجه یکی از تغییرات شدند با بنیتا همراه باشید.

جزیره آتشفشانی

 چند قایقران که در حال قایقرانی بودند و از مناظر اقیانوس آرام لذت می‌بردند، متوجه تغییر رنگ عجیبی در آب اقیانوس شدند؛ آن‌ها نزدیک‌تر رفتند تا بتوانند دلیل این تغییر رنگ را متوجه شوند اما وقتی فهمیدند ماجرا از چه قرار است که دیگر برای فرار دیر شده بود. آن‌ها گمان کرده بودند که یک سد ساحلی را در جلوی خود می‌بینند اما درواقع چیزی فراتر از یک سد ساحلی بود. آنچه در روبروی آن‌ها ظاهر شده بود سنگ آتشفشانی‌ای بود که روی آب شناور بود و به حدی بزرگ بود که مانند یک جزیره به نظر می‌رسید.

جزیره آتششفشانی

آن‌ها تصمیم گرفتند نگاهی دقیق‌تر به این سنگ بیاندازند بنابراین قایق خود را به سمت آن هدایت کردند. تصویری که از این سنگ ثبت شده شبیه یک ساحل در وسط اقیانوس است. آن‌ها قایق را در طول این سنگ ساحل مانند به حرکت در آوردند که حرکت قایق باعث ایجاد شکافی در این سنگ شد.

جزیره آتشفانی

آن‌ها همچنان در تعجب بودند و دوست داشتند بدانند چه چیزی باعث به وجود آمدن این سنگ شده. همین که در حال حرکت بودند متوجه می‌شدند که به وسعت سنگ اضافه می‌شود و همین باعث افزایش نگرانی آن‌ها شد پس سرعت قایق را زیاد کردند. کمی که فاصله گرفتند صدای غرشی را شنیدند؛ هنگامی‌که به عقب برگشتند متوجه شدند آب اقیانوس در حال جوشیدن است و این‌جا بود که فهمیدند منبع به وجود آمدن این سنگ درواقع یک آتشفشان درحال فوران در زیر آب اقیانوس بوده!

جزیره آتشفشانی

جزیره آتشفشانی

قایقرانان در سر جای خود توقف کردند تا شاهد این پدیده‌ی بزرگ باشند. در این لحظات دود زیادی آسمان آن منطقه را فرا گرفته بود. پس از اینکه دودها از بین رفتند آن‌ها متوجه یک جسم عجیب شدند؛ یک جزیره! قایقرانان نمی‌توانستند باور کنند که شاهد به وجود آمدن یک جزیره‌ی جدید بوده‌اند.

جزیره آتشفشانی

آن‌ها کمی نزدیک‌تر رفتند تا مطمئن شوند این جزیره خطای دیده نبوده اما حقیقت داشت. نوک تپه‌های این جزیره در حال شکل گرفتن بود. این یک پدیده‌ی زیبا بود که کمتر کسی می تواند به چشم ببیند. این قایقرانان خیلی خوش‌شانس بودند؛ نه تنها به دلیل اینکه شاهد به وجود آمدن این جزیره بودند، بلکه به این دلیل که از یک مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

اگر این مطلب برای شما جالب بود سری به مطلب «عجایبی که شاید تا به حال به چشم ندیده‌اید» بزنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان