تعداد آوارگان در جمهوری دموکرات کنگو دو برابر شد

یک مقام سازمان ملل گفت، تعداد آوارگان در "جمهوری دموکرات کنگو" به خصوص در منطقه آشوب زده "کاسای" به دلیل درگیری در این کشور در شش ماه گذشته تقریبا دوبرابر شده و به ۳.۸ میلیون رسیده است.

خبرگزاری ایسنا: جورج اوکوت اوبو، مقام شماره دو در آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد، خوراک و پوشاک برای 1.4 میلیون آواره  در کاسای نیاز است. این مردم خانه های خود را به خاطر خشونت‌هایی که منجر به کشته شدن بیش از 3000 تن شده، ترک کرده‌اند.

اوکوت اوبو در آخرین روز از سفر سه روزه خود به جمهوری دموکرات کنگو به ویژه برای دیدار با کودکان، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: " حفاظت فوری" نیاز است.

طبق گزارش سازمان مردم نهاد نروژی "شورای پناهندگان"، همزمان با خشونت‌های طولانی مدت در منطقه "کیوو"، همچنین در تانگانیکا، استان واقع در جنوب شرقی این کشور، درگیری میان "بانتوها" و "پیگمی‌ها"  موجب آوارگی هزاران تن شده است.

خشونت‌ها در کاسای در سپتامبر گذشته پس از مرگ یک رئیس قبیله که علیه حکومت ژوزف کابیلا، رئیس جمهوری شورش کرد، به وجود آمد.

این قتل موجب ایجاد و افزایش خشونت‌هایی نظیر نقض حقوق بشر، قتل عام، تجاوز، شکنجه و استفاده از کودکان به عنوان سرباز شد.

مقام آژانس پناهندگان سازمان ملل افزود، همچنین حدود 33 هزار تن از مردم این کشور به آنگولا فرار کرده‌اند و و شرایط در کاسای امروزه به نحوی است که نمی‌توان پناهندگان را به بازگشت به این منطقه تشویق کرد.

همزمان با این درگیری‌ها، خود جمهوری دموکرات کنگو نیز مجبور به مقابله با ورود حدود 500 هزار پناهجو از بروندی، رواندا، سودان جنوبی و جمهوری آفریقای مرکزی است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان