شهر اندیشه

شهر جدید اندیشه یکی از شهرهای استان تهران در ایران است. این شهر در بخش مرکزی شهرستان شهریار قرار دارد. این شهر دارای ۶ فاز می‌باشد و در ۳۰ کیلومتری تهران، ۳ کیلومتری شمال غربی شهریار و ۷ کیلومتری جنوب شرقی کرج قرار دارد. شهر اندیشه بر اساس قوانین جدید شهرسازی طراحی و ساخته شده است.

شهر جدید اندیشه یکی از شهرهای استان تهران در ایران است. این شهر در بخش مرکزی شهرستان شهریار قرار دارد. این شهر دارای 6 فاز می‌باشد و در 30 کیلومتری تهران، 3 کیلومتری شمال غربی شهریار و 7 کیلومتری جنوب شرقی کرج قرار دارد. شهر اندیشه بر اساس قوانین جدید شهرسازی طراحی و ساخته شده است.

محلات
فاز 1

این فاز در واقع شهرک اندیشه نامیده شده که قبل از انقلاب عملیات طراحی و اجرائی آن شروع و پس از انقلاب تکمیل و تحویل فرمانداری و شهرداری شهریار گردید. در حال حاضر املاک فاز 1 بیشترین خرید و فروش را دارند ، و از نظر اقتصادی بین ساکنین تهران مثل یک قطب درآمدزا یاد میشوند
فاز 2

طراحی این فاز در زمینی به مساحت 120 هکتار از سال 1370 آغاز و قطعات آن در دوبخش ویلایی و آپارتمانی از سال 1371 به متقاضیان واگذار شد. فاز 2 فاصله نسبتاً زیادی با سایر فازها دارد.
فاز 3

فاز 3 اندیشه در سال 1370 در زمینی به مساحت 360 هکتار طراحی و بر اساس کاربری مصوب در مراحل مختلف واگذار شده است. این فاز از نظر دارا بودن زیر ساخت‌های شهری شرایط بهتری نسبت به فاز 1 دارد. در این فاز مجتمع بزرگ تجاری نگارستان به بهره برداری رسیده و از پر بازدید ترین و شیک ترین مجتمع در اندیشه میباشد.
فاز 4

مساحت این فاز 330 هکتار بوده که از سال 1375 آماده سازی اراضی و واگذاری آن آغاز گردید. فاز 4 متصل به فاز 3 است و تدوامی است بر روند گسترش فاز 3 که در کنار جاده کرج- شهریار واقع شده‌است. بازار بزرگ ایرانی اسلامی که به سبک نقش جهان اصفهان طراحی شده است، در این فاز در حال ساخت است و همچنین مجتمع تجاری و اداری ارغوان که با مساحت زمینی بالغ بر 4200 متر مربع و زیربنای حدود 48000 متر مربع، به صورت مشارکت با بخش خصوصی در فاز 4 اندیشه، در اذر ماه سال 92 افتتاح شده است. که این پروژه در طول ساخت با 35 درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است.
فاز 5

مساحت این فاز 194 هکتار است. فاز 5 در کنار جاده کرج- شهریار در قسمت شمالی فاز 4 شکل گرفته‌است. مانند سایر فازها دارای مجتمع های تجاری، مدارس، فرهنگسرای سعدی و مسجد است. خانه های مسکونی در این فاز به دو صورت آپارتمانی و ویلائی، با متراژ بالاتر ساخته شده است و محله های آن به نسبت فاز 1 و 3 و… دارای فضای آرامتری است.
فاز 6

این فاز به مساحت 400 هکتار می‌باشد که عمده زمین‌های آن در مالکیت بخش خصوصی می‌باشد.

شهر اندیشه

شهر اندیشه

شهر اندیشه

شهر اندیشه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان