ماهان شبکه ایرانیان

با حضور رئیس کل دادگستری استان یزد صورت گرفت

امضای تفاهم نامه تشکیل مراکز آموزش‌های پیش از ازدواج

با حضور رئیس کل دادگستری استان یزد، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، مدیر کل بهزیستی و رئیس جامعه سر دفتران استان یزد، تفاهم نامه تشکیل مراکز آموزش های پیش از ازدواج امضا شد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با حضور رئیس کل دادگستری استان یزد، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، مدیر کل بهزیستی و رئیس جامعه سر دفتران استان یزد ، تفاهم نامه تشکیل مراکز آموزش های پیش از ازدواج امضا شد.

ارتقاء سطح سلامت روان خانواده و افزایش رضایتمندی زندگی مشترک زناشویی ، پیشگیری از طلاق های عاطفی و طلاق های قضایی از مهمترین اهداف و الزامات اجرای این طرح است.

رئیس کل دادگستری استان یزد در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: یکی از دلایل عمده اختلافات خانوادگی عدم آشنایی زوجین با حقوق و وظایف خود در زندگی مشترک است که می توان این کمبود و خلأ را با آموزش رفع کرد.

وی تصریح کرد: آموزش مهارت های زندگی از سوی زوجین ، متضمن یک عمر زندگی مشترک بهتر و با دوام تر خواهد بود.

این مقام قضایی با اشاره به مستمسک قانونی اجرای این طرح ، اظهار داشت: هر کار فرهنگی و تدابیر فرهنگ سازی باید در چارچوب قوانین و مقررات و مجرای قانونی انجام گردد و این طرح نیز بر اساس اصل دهم قانون اساسی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده ، مصوبات شوراهای فرهنگ عمومی کشور و استان و آیین نامه ها و مقررات و قوانین بهزیستی و ثبت اسناد لازم الاجرا است.

رئیس کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد : امضای این تفاهم نامه به منظور اخذ تصمیمات جمعی و طراحی کامل اجرای بی نقص کار و دریافت بازخورد مورد نظر به صورت علمی و عملی است.

شایان ذکر است پیش از ظهر امروز تفاهم نامه ای با حضور نمایندگان دادگستری، ثبت اسناد ، بهزیستی و جامعه سر دفتران امضا گردید تا از این به بعد زوج های جوان قبل از ثبت عقد نکاح خود باید در دوره های آموزشی که توسط بهزیستی تشکیل می شود شرکت و گواهینامه گذراندن موفق این دوره ها را جهت ثبت عقد نکاح ارائه کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان