امیر اسماعیلی در نشست خبری:

سامانه سماء برای اهداف با برد بلند است

فرمانده قرارگاه هوایی خاتم الانبیا گفت: همزمان با دهمین سالروز افتتاح قرارگاه خاتم الانبیا سه سامانه راهبردی و نظامی افتتاح کردیم.

سامانه سماء برای اهداف با برد بلند است

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند خاتم انبیا صبح امروز برگزار شد.

امیر اسماعیلی در این نشست خبری با تبریک ایام عید قربان اظهار داشت: در آستانه دهمین سال تاسیس پدافند هوایی هستیم سه سامانه دفاعی و پدافند هوایی را رو نمایی کنیم.

وی ادامه داد: سامانه سما که بومی است برای اهداف با بورد بلند است ساخته شده است.

امیر اسماعیلی  افزود: امروز ٣ سامانه "نگاه"، "سمیع" و "بصیر" قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) رو نمایی می شود. سامانه شناسایی "نگاه" دقیق ترین اطلاعات را به صورت خودکار از پروازهای عبوری کسب و مسیر شناسایی هر پروازی را بسیار کوتاه و سریع می کند؛ نگاه، یک سامانه ضروری برای کنترل ترافیک هوایی است که برای اولین بار در غرب آسیا توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است.

وی در باره قابلیت های این سامانه گفت: سامانه متحرک شنود و جمع آوری اطلاعات راداری و ناوبری "سمیع" قادر است بصورت محمول روی هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین قرار گیرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم تصریح کرد: سامانه نمایش و انتقال دهنده اطلاعات راداری و ناوبری به شبکه فرماندهی و کنترل "بصیر"، سامانه ای با فناوری نوین است که بجای ٦ سامانه، عملیات تجزیه و تحلیل و انتقال اطلاعات، پرسش و پاسخ از سامانه های ناوبری پرنده ها، گیرنده سیگنال های ناوبری را انجام می دهد.

وی افزود: تا به امروز 200 نقطه پدافندی به نقاط پدافندی کشور افزوده شده است و این نقاط به 3 هزار و 700 نقطه افزایش یافته است. برنامه‌مان این است که ابن نقاط به 5 هزار نقطه افزایش پیدا کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش تاکید کرد: به عنوان یک سرباز، قاطعانه و با شرف سربازی اعلام می‌کنم که هر کشوری که قصد تخاصم به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و حمله کند که نمی‌تواند؛ آمدنش دست خودش است اما رفتنش قطعا دست خودش نیست و در آسمان ایران مدفون خواهد شد.


ادامه دارد...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر