ماهان شبکه ایرانیان

نکات و حقه‌های ریز برای تمیز کردن منزل- بخش یازدهم (پایانی)

همیشه لازم نیست که برای داشتن خانه‌ای تمیز، از وسایل گران قیمت استفاده کرد و زمان زیادی گذاشت. با استفاده از چندین نکته و حقه ریز، می توانید خیلی سریع کارهایی جادویی را انجام دهید. در بخش اول این گزارش، ۵ نکته جالب توجه را بررسی کردیم و در هربخش ۵ نکته را یادآوری می‌کنیم. این بخش یازدهم و پایانی این گزارش جالب توجه است:

خانه داری

همیشه لازم نیست که برای داشتن خانه‌ای تمیز، از وسایل گران قیمت استفاده کرد و زمان زیادی گذاشت. با استفاده از چندین نکته و حقه ریز، می توانید خیلی سریع کارهایی جادویی را انجام دهید. در بخش اول این گزارش، 5 نکته جالب توجه را بررسی کردیم و در هربخش 5 نکته را یادآوری می‌کنیم. این بخش یازدهم و پایانی این گزارش جالب توجه است:

خانه داری

51- تمیز کردن ظروف نقره

کاری آسان و سریع با متدی طبیعی. بهتر از این نمی‌شود. قطعا ظروف نقره ای که کدر شده‌اند، دیگر آن زیبایی قبل را ندارند ولی شما می توانید در عرض 5 دقیقه، آن‌ها را مثل روز اول‌شان براق و درخشان کنید: اول یک فویل بزرگ در داخل سینک ظرف‌شویی قرار داده و کاملا سینک را با فویل پوشش دهید.

سپس سینک را با آب گرم پر کنید و یک دوم پیمانه نمک و یک دوم پیمانه جوش شیرین در آن بریزید. ظرف نقره را در داخل سینک قرار دهید و بعد از 5 دقیقه می‌توانید اثر جادویی این روش را ببینید.

خانه داری

52- لکه‌های لاک روی فرش

شاید فکر کنید که یک فاجعه رقم خورده. ولی اینطور نیست. یک راهکار خیلی ساده برای پاک کردن این لکه‌ها وجود دارد. راه حل استفاده از الکل و مایع لکه بر است.

خانه داری

53- تمیز کردن تشک خواب

شما به راحتی می‌توانید تشک خواب‌تان را هم تمیز کنید؛ به ویژه اگر به گرد وخاک آلرژی دارید حتما این کار را انجام دهید. 450 گرم جوش شیرین تهیه کنید و به یک اسانس روغنی هم نیاز دارید. ده تا بیست قطره اسانس را در جوش شیرین ریخته و در جعبه را ببندید و خوب تکان دهید تا اسانس روغنی شکل جذب جوش شیرین شود و تکه‌های کوچکی (شبیه نشاسته) تشکیل شود.

اسانس شما می‌تواند با هررایحه ای که دوست دارید باشد. خود این اسانس‌ها هم خاصیت آنتی باکتریال دارند. سپس این جوش شیرین را روی تمام تشک‌تان بریزید و سعی کنید که آن را به تشک خوب مالش دهید. برای یک ساعت آن را رها کنید تا کار جادویی‌اش را انجام دهد. در طول این مدت که منتظر هستید می‌توانید خودتان را سرگرم کارهای دیگری مثل تمیز کردن بخش‌های چوبی تخت کنید.

بعد از یک ساعت جاروبرقی را برداشته و روی تشک را جاروبرقی بکشید و مطمئن شوید که تمام جوش شیرین را از روی تشک پاک کرده اید.

 خانه داری

54-خشک‌شویی خانگی به راه بیندازید

با استفاده از 3 ماده که معمولا در هر خانه‌ای یافت می‌شود، شما می‌توانید خشک‌شویی خانگی راه بیندازید و جادو کنید. پراکسید هیدروژن، مایع ظرف‌شویی و جوش شیرین.

2 واحد پراکسید را با یک واحد مایع ظرف‌شویی و یک واحد جوش شیرین ترکیب کنید.این مواد را با هم ترکیب کنید و روی لکه‌های لباس بمالید و با برس روی آن بکشید. یک ساعت رها کنید تا کاملا خشک شود.سپس می‌بینید که لکه ها پاک شده اند.

خانه داری

55- تمیز کننده وان:

برای تمیز کردن وان، یک واحد مایع ظرف‌شویی، یک واحد سرکه را با هم ترکیب کنید و در وان اسپری کنید. یک ساعت بعد می‌بینید که وان کاملا تمیز شده است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان