ماهان شبکه ایرانیان

معدنی پور خبر داد

درمان رایگان بیماران نیازمند در ۳ بیمارستان و ۲ مرکز درمانی منطقه ۱۳

شهردار منطقه ۱۳ در مراسم تجلیل از پزشکان مشارکت جوی منطقه با اشاره به تعامل خوب فی مابین پزشکان و شهروندان و شهرداری منطقه گفت: بر همین اساس افراد نیازمند به صورت رایگان و بدون پرداخت وجهی در سه بیمارستان و دو مرکز درمانی تحت معالجه قرار می‌گیرند.

درمان رایگان بیماران نیازمند در 3 بیمارستان و 2 مرکز درمانی منطقه 13

به گزارش ایسنا، نرگس معدنی پور ، شهردار منطقه 13 در مراسم تجلیل از پزشکان مشارکت جوی منطقه 13 ضمن خیر مقدم به میهمانان، پزشکان ، متخصصان و.. و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر کشورمان و شهدای مدافع حرم گفت: در اینجا بسی شایسته است اینجانب به نمایندگی از عموم همکاران شهرداری منطقه 13 ، اول شهریورماه سالروز میلاد دانشمند بزرگ و طبیب نامدار ایرانی، شیخ الرئیس ابوعلی سینا که به شایستگی «روز پزشک» نامگذاری شده و فرصتی مغتنم و مناسب برای یادآوری و درک اهمیت و جایگاه جامعه پرتلاش و توانمند پزشکان کشور است تا تلاش‌های ارزنده آنها که به واسطه مهارت، دانش، ایثار و اخلاص همواره نویدبخش حیات و سلامت مردم است، مورد تقدیر و تکریم قرار گیرد.

وی افزود : در تقدس پزشک و پزشکی بس که به فرموده حضرت امام جعفر صادق(ع)، “پزشکان حاذق و مورد اعتماد، هم ردیف فقهای بصیر و دانا هستند”. باید به این اعتقاد رسید که دانش پزشکی پیرامون موضوع انسان " اشرف مخلوقات خداوند متعال" است و تلاش پزشکان هم برای سلامت جسم و روان انسان‌ها بوده که “لازمه عروج به مدارج کامل و انسانیت” است.

شهردار منطقه 13 با بیان اینکه ابن سینا مشکلات را با نماز حل می کرد اظهار داشت : چون بر ابوعلی سینا مسئله مشکلی پیش می آمد بر می خواست و وضو می‌گرفت و قصد مسجد شهر را می کرد و نماز می گذارد و خدا را می خواند که آن مسئله مشکل را بر وی آسان کند و آن بسته پوشیده را به رویش بگشاید.

وی زکریای رازی و ابن سینا را بهترین الگوهای پزشکی و داروسازی در جهان نام برد و گفت: این دانشمندان مایه افتخار ایران اسلامی و بهترین الگو های علمی، عقیدتی، فرهنگی و رفتاری در عرصه پزشکی و بهداشت هستند و بی‌تردید روز پزشک به معنای حقیقی کلمه روز بزرگ‌داشت علم مبتنی بر ایمان و معرفت و یادآور افرادی است که با اقتدار به پیشکسوتان نامدار این سرزمین کهن اراده خویش را بر خدمت به ملت بزرگ ایران مصروف داشته‌اند.

معدنی‌پور با بیان اینکه اساس ، سیاست شورا و شهرداری تهران انسان محوری است ادامه داد: در دوره اخیر این کار از پایین‌تـرین سطح یعنی محله‌محوری دنبال شد و انسان‌محوری مبتنی بر آگاهی‌بخشی با رویکرد اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی در برنامه‌های شهرداری تهران بوده است.

شهردار منطقه13 با بیان اینکه جلب مشارکت‌های مردمی در قالب کانون‌های اجتماعی سلامت محور و استفاده از توان و خلاقیت این افراد در انتقال مفاهیم سلامت به شهروندان در قالب کانون محلی تلاشی در جهت  ارائه خدمات در حوزه سلامت است، گفت: برنامه ریزی در جهت ساماندهی فعالیت های این کانون ها یکی از ضروریات  اصلی فعالیت در حوزه سلامت شهر تهران است.

وی اضافه کرد: در این راستا با راه اندازی خانه های سلامت در  سرای های محلات و به تبع آن تشکیل کانون های مردمی ،  همواره از ظرفیت پزشکان مشارکت جوی محلات در زمینه ارتقای سلامت شهروندان در راستای شبکه‌سازی حوزه سلامت استفاده شده و تاکنون بیش از 100 نفر از پزشکان منطقه به عضویت این کانون در آمده اند.

وی گفت: همچنین به مناسبت ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) مراسمی نیز در حاشیه این برنامه برای تقدیر از زوج های جوان همکار شاغل در منطقه برگزار می شود که امیدوارم با تأسی از الگوی ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه(س) زندگی پر برکتی داشته باشند. همچنین امیدواریم با تعامل با مراکز درمانی و بیمارستان ها بتوانیم علاوه بر توجه جسمی و روانی افراد در راستای سلامت اجتماعی و معنوی بکوشیم.


در ادامه دکتر حسن رسولی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز  ضمن تبریک هفته دولت و ادای احترام به شهیدان رجایی و با هنر و همچنین شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس که آرامش امروز را مدیون از خودگذشتگی و فداکاری این عزیزان هستیم، به گرامیداشت سالروز ولادت حکیم ابو علی سینا و همچنین زکریای رازی دارو ساز بزرگ ایرانی اشاره کرد و گفت: این روز ها را به سفید پوشان بردبار تبریک می‌گویم و از مدیریت ارشد منطقه که این مراسم را با انگیزه تقدیر از پزشکان و جامعه پزشکی که از جایگاه و منزلت بالایی در فرهنگ ایرانیان برخوردارند برگزار کردند، تقدیر و تشکر کرد.

براساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 13 ،در پایان این مراسم از پزشک پیشکسوت منطقه که حدود پنجاه سال در منطقه 13 طبابت کرده و همچنین 30 پزشک مشارکت جو و 9 همکار شاغل که به تازگی ازدواج کردند با اهدای لوح تقدیر و جوایز، تقدیر به عمل آمد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان