ماهان شبکه ایرانیان

معاون رئیس جمهور:

بیش از سه میلیون نفر تحت پوشش بنیاد شهید کشور هستند

رییس بنیاد شهید و ایثارگران کشور گفت: خدمت‌رسانی به سه میلیون و ۳۰۰ هزار ایثارگر کشور تکلیفی مهم و افتخار بزرگ برای بنیاد شهید است.

بیش از سه میلیون نفر تحت پوشش بنیاد شهید کشور هستند

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی ششم شهریور ماه در سفر به شهرکرد در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود حدود 225 هزار شهید، 565 هزار جانباز و حدود 42 هزار آزاده در کشور، اظهار کرد: طبق اساس نامه، این بنیاد علاوه بر جمعیت ایثارگر متعهد است که به والدین، فرزندان و همسران این قشر نیز خدمات‌رسانی کند.

معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران تحت پوشش قرار دادن والدین، فرزندان و همسران این سه گروه نیز هست، گفت: در حال حاضر بنیاد شهید و ایثارگران به 3 میلیون و 300 هزار نفر از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان خدمت‌رسانی می‌کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اضافه کرد: آمار بالای شهدا و جمعیت ایثارگری کشور ضمن اینکه سرمایه عظیم فکری و معنوی انقلاب را ثابت می‌کند، بیانگر آن است که برای این انقلاب هزینه‌های سنگین داده شده و همه در برابر جانفشانی این عزیزان مسئول هستند.

وی خاطرنشان کرد: سالانه 100 هزار فقره وام مسکن به خانواده ایثارگران اعطاء می‌شود.

حجت‌الاسلام شهیدی تصریح کرد: آرامش و آسایش امروز ما مدیون مجموعه ایثارگران است و همه باید متقابلاً وظایف خود را به خوبی انجام دهیم تا حق و دین ما به این عزیزان ادا شود و این فرهنگ زنده بماند.

وی با اشاره به عدم پرداخت معوقات و پاداش مجموعه ایثارگران از سال 76 تا 94، تصریح کرد: طی سال گذشته پنج هزار و 282 میلیارد تومان از معوقات و پاداش‌ها پرداخت شد.

حجت‌الاسلام شهیدی با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در جامعه کنونی، تصریح کرد: خوشبختانه طی سال گذشته تلاش بنیاد شهید و امورایثارگران به نحوی بوده است که زمینه اشتغال 60 هزار از فرزندان ایثارگر فراهم شد و نرخ بیکاری به 4.5 درصد رسید.

وی با اشاره به وجود 281 گلزار شهدا درچهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیمی از آن‌ها ساماندهی شده است و ساماندهی مابقی نیز در دستورکار قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان