۱۵ راهکار برای خلاصی از شر دزدان خیابانی!

گاهی در زندگی افراد تجربه‌های تلخی نظیر رویارویی با دزدان خیابانی رخ می‌دهد. بهتر است برخی راهکارها را برای مقابله با آنان آموخته باشید تا از خود محافظت کنید. بنیتا ۱۵ راهکار مهم و کاربردی در برخورد با سارقان خیابانی را به شما معرفی می‌کند پس با ما همراه باشید.

15 راهکار برای خلاصی از شر دزدان خیابانی!

در دنیای پیچیده‌ای زندگی می‌کنیم که همه‌ی انسان‌ها در آن خوب نیستند. دزدها و افراد خطرناکی وجود دارند که می‌توانند برای زندگی‌مان دردسرساز بوده و جانمان را تهدید کنند. پس بهتر است برای مقابله با این شرایط راه‌هایی آموخته باشیم. بنیتا در این مطلب می‌خواهد شما را با راهکارهای برای حفظ خود در برابر دزدان خیابانی آشنا کند. پس با ما همراه باشید.

یک: اگر کسی از عقب به شما حمله کرد یک آرنج خود را خم کرده و مچ همان دست را با دست دیگر سفت بگیرید. سپس با تمام قوا با آرنج به پشت ضربه بزنید. اگر ضربه‌ی شما به قسمت نرمی مثل شکم شخص مهاجم برخورد کند، چند لحظه‌ای زمان خواهد برد که بر خودش مسلط شود و از همان چند ثانیه استفاده کرده و فرار کنید.

دو: خانم‌ها اگر در چنین شرایطی کفش پاشنه بلند به پا داشتند می‌توانند با فشار دادن پاشنه‌ی خود روی پای فرد مهاجم باعث درد شدیدی در پای او شوند.

سه: اگر مهاجم گلوی شما را به قصد خفه کردن فشرد، انگشتان کوچک دو دست اورا محکم گرفته و سخت بپیچانید.

چهار: اگر در کیف خود وسیله‌ای دارید که بتوانید با آن ضربه بزنید، سریعا آن‌را از کیف خود برداشته و در دست بگیرید تا بتوانید حمله‌ی شخص مهاجم را خنثی کنید.

پنج: اگر دزد با اسلحه و چاقو شما را تهدید کرد با او درگیر نشوید و هرچه می‌خواهد به او بدهید حتی اگر گران‌بها باشد.

شش: سعی کنید جزئیات ظاهری مجرم را کاملا به ذهن بسپارید. قد و هیکل، جای زخم یا چاقو، خالکوبی و ... تا برای توضیحات به پلیس مفید باشد.

پلیس

هفت: به خانه نرفته و مستقیما به اداره‌ی پلیس بروید تا ماموران بلافاصله شروع به ردیابی مجرم کنند. شاید آن‌قدر خوش‌شانس باشید که او را با اموال شما دستگیر کنند!

هشت: اگر مجرم شما را در داخل یک ساختمان تعقیب می‌کرد در مکان‌های بسته مثل اتاق یا آسانسور پنهان نشوید. چرا که ممکن است به دنبال شما داخل فضای بسته بیاید و دیگر راه فراری نداشته باشید.

نه: از داخل ساختمان بیرون بروید و سعی کنید خودتان را به منطقه‌ای شلوغ برسانید تا پروسه‌ی تعقیب به مشکل بخورد و مجرم به مقصودش نرسد.

ده: از هیچ‌گونه سلاحی در محیط بسته استفاده نکنید چرا که در فاصله‌ی کم و فضای بسته ممکن است درگیر شده و به خودتان نیز آسیب برسانید.

یازده: در موقعیت خطر بلافاصله شروع به دویدن نکنید. اول سعی کنید با پیچیدن در یک خیابان یا استفاده از یک گذرگاه مسیر خود را پنهان کرده و سپس با تمام توان خود شروع به دویدن کنید.

دوازده: با یک عابر صحبت کنید، در کنارش قدم بزنید تا مطمئن شوید شخص مهاجم از این‌که شما را تنها بیابد ناامید شده است. چرا که این‌گونه اشخاص وقتی ببینند شما تنها نیستید از تصمیم خود منصرف شده و دست از سرتان برمی‌دارند.

سیزده: اگر راننده به نظرتان مشکوک بود به سرعت از ماشین پیاده شوید. همیشه شماره پلاک ماشین را برای اعضای خانواده و یا دوست نزدیکتان بفرستید.

خطرناک

چهارده: اگر در یک خیابان تاریک احساس خطر کردید یا به گروه مشکوکی برخوردید سریعا مسیر خود را تغییر دهید. اگر در ورودی ساختمان یا محیط سربسته دیگری در محل سکونت خود نوری وجود نداشت و از وارد شدن به آن احساس ترس می‌کردید، منتظر شوید تا یکی از همسایه‌ها برسد تا باهم از آن بگذرید.

پانزده: همیشه به خانواده و دوستان خود بگویید که کجا هستید و دقیقا کجا می‌روید.

این 15 راهکار به شما کمک می‌کند در برخورد با سارقان خیابانی جان سالم به در ببرید. فراموش نکنید در امان ماندن و آسیب ندیدن از دزدیده شدن اموالتان مهم‌تر است ولی بهترین حالت ممکن حفظ جان و مالتان باهم است. با امید به این‌که چنین اتفاقاتی هیچ‌گاه برایتان رخ ندهد، در پایان اگر دوست دارید سری به مطلب«با دانستن این نکات جان خود را در سفر نجات می‌دهید» بزنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر