ماهان شبکه ایرانیان

عضو مجمع نمایندگان تهران تاکید کرد:

انسداد دروازه چرخش هوای پایتخت با بلندمرتبه‌های منطقه۲۲

رحیمی از احداث سازه‌های بلند خارج از ضوابط در منطقه۲۲ انتقادکرد

انسداد دروازه چرخش هوای پایتخت با بلندمرتبه‌های منطقه22

رحیمی از احداث سازه‌های بلند خارج از ضوابط در منطقه22 انتقادکرد.

به گزارش به نقل از خانه ملت،علیرضا رحیمی در خصوص ساماندهی منطقه 22 تهران، گفت: وضعیت شهرنشینی در منطقه 22 تهران به نوعی است که در برخی حوزه‌ها افراط شده و پروانه‌هایی خارج از ضوابط برای برج‌های مختلف صادر شده است، متاسفانه بی‌توجهی به طرح‌های تفصیلی و جامع و انحراف از این طرح‌ها ر این منطقه بیداد می‌کند.

هجوم مگس‌های سفید به دنبال بهم خوردن اکوسیستم منطقه چیتگر

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طراحی دریاچه خلیج فارس نیز در بعضی موارد زیر سوال رفته، برخی از کارشناسان بخشی از هجوم مگس‌های سفید را به دلیل وضعیت بهم خورد اکوسیستم منطقه چیتگر و 22 می‌دانند.

بلندمرتبه های منطقه 22 دروازه چرخش هوای پایتخت را مسدود کردند

وی افزود: از سوی دیگر دالان ورودی بادهای غربی و شمال غربی تهران را دچار مشکل کرده است، متاسفانه این منطقه دروازه چرخش هوای پایتخت بود که به دلیل ساخت ‌و سازها و بلندمرتبه‌ها کاملا مسدود شده است. کما اینکه خروجی آزادراه تهران- شمال هم از منطقه 22 شده است.

انتقاد از نسبت غیرقابل مقایسه جمعیتی منطقه 22 با زیرساخت‌هایی زندگی شهری

رحیمی معتقد است: نسبت جمعیتی در منطقه 22 به نسبت زیرساخت‌هایی مانند مدارس، درمانگاه پلیس، کتابخانه، فضای فرهنگی و غیره قابل مقایسه نیست به نوعی که به شدت در این زمینه ها با کمبود مواجهیم، همچنین نیاز به بازسازی فضاهای شهری و ایجاد فضاهای تفریحی بسیار است. متاسفانه تقریبا مانند مسکن مهر در این منطقه فقط برج سازی شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زیرساخت های زندگی شهری در منطقه 22 نادید گرفته شده لذا حجم زیادی از باز طراحی و تصمیمات جدید برای شورای شهر پنجم و شهردار جدید ایجاد کرده است.

لزوم بازطراحی منطقه 22 با تشکیل کمیته ویژه تامین زیرساخت‌های شهرنشینی و شهروندی

وی با بیان اینکه بعید است که مدیریت شهری به دلایل مختلف به سمت تخریب سازه‌های بلندمرتبه این منطقه رود، ادامه داد: مدیریت شهری باید به سمت باز طراحی این منطقه رود و برای تامین زیرساخت‌های شهری در منطقه 22 باید به صورت ویژه کمیته‌ای تشکیل شود که فرایند کلی تامین زیرساخت‌های شهری این منطقه را به لحاظ شهرنشینی و شهروندان تامین کند.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: زیرساخت‌های شهری تنها به تامین آب و فاضلاب و گاز مربوط است حال آنکه در این منطقه زیرساخت‌های شهرنشینی و شهروندی باید توسعه یابد، در واقع نیازهای زندگی شهری مانند مدارس، نیروی انتظامی، درمانگاه و غیره در کمیته ویژه مذکور باید بررسی و تامین شود تا نواقص این منطقه به صورت ویژه رفع شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان