اعتراف آمریکا به استفاده از پایگاه هوایی در امارات

نیروی هوایی آمریکا برای نخستین بار در طول دهه گذشته به طور علنی به حضور در نزدیکی پایگاه هوایی الظفره در امارات متحده عربی (ابوظبی) اعتراف کرد.

خبرگزاری فارس: نیروی هوایی آمریکا برای نخستین بار به حضور در یک پایگاه هوایی در امارات متحده عربی و برخورداری از انواع امکانات رزمی، اطلاعاتی اذعان کرد.

نیروی هوایی آمریکا برای نخستین بار در طول دهه گذشته به طور علنی به حضور در نزدیکی پایگاه هوایی الظفره در امارات متحده عربی (ابوظبی) اعتراف کرد.

به نوشته وبگاه آمریکایی، سفارت آمریکا در این کشور با طرف اماراتی برای ایجاد واحد عملیاتی رزمی موسوم به «یگان موقت 380» در پایگاه هوایی الظفره فعالیت داشته است.

بنا به ملاحظات امنیتی عملیات کنونی علیه داعش در عراق و سوریه، نام کامل پرسنل، مکان دقیق و نام این پایگاه  افشا نشده است.

یگان 380 نیروی هوایی آمریکا در حالی تاسیس شده که ارتش آمریکا به مدت 25 سال در امارات  حضور دارد و این پایگاه مرکز گستره‌ای از عملیات رزمی است.

به نوشته این وبگاه، این پایگاه و یگان 380 مجهز به سوخت‌رسان‌های «کی سی -10» ، «پهپاد آر کیو گلوبال هاوک» ،سامانه هشداردهنده «ای -3» ، هواپیماهای «ای وکس» ، هواپیماهای جاسوسی «یو -2 دراگون لیدی» و جنگنده‌های «اف-22» هستند.

این هواپیما‌ها ماموریت‌هایی مانند سوختگیری هوایی، عملیات اطلاعاتی، نظارت و شناسایی، فرماندهی و کنترل، حملات زمینی، پشتیبانی هوایی را انجام می‌دهند.

گفته می‌شود یگان 380 همچنین دارای مقر کنترل و مدیریت رزم هوایی و تحلیل به نام«کینگ پینگ» است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان