مطهری در پاسخ به تذکر یک نماینده؛

اداره قوانین مجلس درباره مهلت معرفی وزیر علوم نظر می دهد

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: اداره قوانین مجلس شورای اسلامی مسئله مهلت رئیس جمهور برای معرفی وزیر پیشنهادی علوم را بررسی و اظهار نظر خواهد کرد.

اداره قوانین مجلس درباره مهلت معرفی وزیر علوم نظر می دهد

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که اداره بخش پایانی جلسه علنی امروز را برعهده داشت در پاسخ به تذکر ساعتی قبل محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا درباره مهلت رئیس جمهور برای معرفی وزیر پیشنهادی علوم پاسخ داد.

حسن نژاد در تذکر خود گفته بود که با توجه به اینکه محمد فرهادی وزیر سابق علوم نه استعفا داده بود و نه عزل شده بود، لذا اصل 135 قانون اساسی درباره انتصاب سرپرست مدت سه ماه برای وزارت علوم مصداق ندارد و رئیس جمهور باید در مهلت دو هفته ای از تاریخ تحلیف وزیر علوم را نیز معرفی می کرد.

نایب رئیس دوم مجلس در پاسخ به این تذکر تصریح کرد: ما بررسی مجددی انجام دادیم از آنجا که در تبصره دو ماده 206 آئین نامه داخلی مجلس می گوید که باید با رعایت اصل 135 قانون اساسی، وزراء معرفی شوند و در آنجا مسئله استعفا و عزل وزیر مطرح است، لذا شامل معرفی ابتدایی وزرا نمی شود.

وی افزود: به همین دلیل به نظر من رئیس جمهور باید در مهلت دو هفته ای، وزیر پیشنهادی علوم را معرفی می کرد، اما برای اطمینان بیشتر این مسئله را به اداره قوانین مجلس می فرستیم تا نظر کارشناسی بدهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر