معماریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

باغ وحش تهران خانه جدید پلنگ پرتغالی

دامپزشک باغ وحش ارم گفت: گاسبار(پلنگ نر نژاد ایرانی) ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز(چهارشنبه) وارد ایران شد.

باغ وحش تهران خانه جدید پلنگ پرتغالیایمان معماریان دامپزشک باغ وحش ارم سازمان EEP در گفتگو با حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ورود پلنگ نر با نژاد ایرانی به کشور اظهار داشت:گاسبار (پلنگ نر نژاد ایرانی) ساعت 10:30 صبح امروز(چهارشنبه) وارد ایران شد.

وی ادامه داد: هم اکنون این پلنگ به باغ وحش تهران منقل شده و در سلامت کامل به سر می برد.

معماریان با بیان اینکه باغ وحش تهران عضو سازمان EEP است، گفت: EEP برنامه‌ای است که گونه‌های در حال انقراض در باغ وحش‌ها را کنترل می‌کند.

وی افزود:دو پلنگ در باغ وحش داشتیم، اما یکی از این گونه ها(پلنگ نر) به دلیل کهولت سن امکان زادآوری نداشت، به همین دلیل از این پلنگ نمونه اسپرم گرفتیم تا از آن ذخیره اسپرمی داشته باشیم.

دامپزشک باغ وحش ارم با اشاره به اینکه ورود پلنگ نر گاسبار به ایران به دلیل جوان بودن این حیوان و از نظر ژنتیکی بسیار مناسب است، گفت: ورود این حیوان به ایران می‌تواند به تولید مثل این گونه در حال انقراض کمک کند.

معماریان در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه گاسبار (پلنگ نر نژاد ایرانی) به محل تازه‌ای وارد شده و دچار استرس شده است باید مدتی با جایگاه و محل زندگی جدید خود آشنا شود، به همین منظور در اواخر فصل پاییز یا زمستان برای آشنایی و معرفی آن به پلنگ ماده(کیجا) جا‌به‌جا خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر