شهر گلباف

گُلباف در بخش گلباف شهرستان کرمان قرار دارد.نام آن در گذشته «گوک» بود.این بخش در جنوب شرق کرمان قراردارد و فاصله جاده‌ای آن با مرکز استان ۱۲۰ کیلومتر است که ۴۰ کیلومتر آن اتوبان است، اما فاصله هوایی این بخش با کرمان کمتر از ۵۰ کیلومتر می‌باشد.آب وهوای گلباف کوهستانی است.

گُلباف در بخش گلباف شهرستان کرمان قرار دارد.نام آن در گذشته «گوک» بود.این بخش در جنوب شرق کرمان قراردارد و فاصله جاده‌ای آن با مرکز استان 120 کیلومتر است که 40 کیلومتر آن اتوبان است، اما فاصله هوایی این بخش با کرمان کمتر از 50 کیلومتر می‌باشد.آب وهوای گلباف کوهستانی است.

باغ‌ها و مزارع منطقه با آب قنات آبیاری می‌شود. محصولات این منطقه عبارت‌اند از میوه‌های سردسیری ازجمله انگور، انجیر، به، انار، و زردآلوهای نوری، قیسی، شکری.

دهستان‌ها:
جوشان
کشیت
نسک
حرمک
پشوئیه
جوشان به داشتن انگور و زردآلوی نوری و قیسی معروف است.کشیت به داشتن انواع خرما، وجود بادهای گرم کویری، شن‌های روان و همچنین قلعه تاریخی کشیت شهرت دارد.حرمک را پیوسته بودنش به کویر و همچنین مقبره امازاده زید محمود، زبانزد کرده‌است.

آبگرمی در مرز شهداد و گلباف است و از نظر تقسیمات کشوری به گلباف پیوسته‌است.این آب گرم جوشان برای درد مفاصل و مرض‌های پوستی اثر دارویی دارد.

شهر گلباف

شهر گلباف

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر