ماهان شبکه ایرانیان

ریحان شهر

ریحان‌شهر شهری است در استان کرمان در جنوب شرقی ایران. این شهر در شهرستان زرند و در شمال خاوری شهر زرند قرار گرفته‌است. جمعیت این شهر در سال ۱۳۸۵، برابر با ۴٫۴۶۷ نفر بوده‌است.

ریحان‌شهر شهری است در استان کرمان در جنوب شرقی ایران. این شهر در شهرستان زرند و در شمال خاوری شهر زرند قرار گرفته‌است. جمعیت این شهر در سال 1385، برابر با 4٫467 نفر بوده‌است.

این شهر در سال 1383 خورشیدی با ادغام روستاهای باب تنگل سفلی و اسلام‌آباد تشکیل شد.

چشمه آب معدنی باب تنگل از نقاط دیدنی آن است که در 30 کیلومتری شمال آبادی باب تنگل واقع شده‌است. اطراف منطقه را زمین‌های کویری احاطه کرده‌است.
لرزه‌خیزی

با توجه به همجواری شهرستان زرند با گسل کوهبنان زمین‌لرزه‌های متعدد و شدیدی در منطقهٔ ریحان‌شهر رخ داده‌است.

روز دوشنبه، 30 بهمن 1385 در ساعت 06:15:58 زمین‌لرزه‌ای به بزرگای 4٫5 ریحانشهر را لرزاند. موقعیت رومرکز این زمین‌لرزه 31٫13 شمالی و 56٫77 شرقی و عمق آن 15 کیلومتر بود.
در سال 1385 باقی‌مانده واحدهای مسکونی خشت و گلی روستاهای حتکن، اسلام‌آباد، خانوک و باب تنگل هم که پس از زلزله سال 83 در وضعیتی نامطلوب بر جای مانده بودند نیز فروریخت. با تداوم زمین لرزه‌ها در سال 1385 حتی ساختمان‌های مقاوم شهر نیز دچار شکستگی و شکاف شده‌اند.

امکانات فرهنگی

کتابخانه عمومی شهید کرموند، در سال 1362 در منطقه معدنی ریحان‌شهر در قالب مجتمع فرهنگی و هنری در ساختمانی به مساحت 680 متر مربع متعلق به شرکت زغال سنگ تأسیس شد. این کتابخانه در زمین‌لرزهٔ سال 1383 شهرستان زرند، آسیب جدی دید. کتابخانه عمومی شهید کرموند ریحان‌شهر در سال 1386 بازسازی شد و در همان سال گشایش یافت. این کتابخانه تنها کتابخانه فعال در بخش ریحان‌شهر است و 80 متر زیربنا دارد. در سال 1386 سالن چند منظوره ورزشی غدیر ریحانشهر از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان کرمان تأسیس شد.

ریحان شهر

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان