ماهان شبکه ایرانیان

تنها شهری که از لندن گران‌تر است

گران‌ترین شهرهای جهان از نظر قیمت مسکن٬ خورد و خوراک و باقی موارد را در بنیتا خواهید خواند.

گران‌ترین شهرهای جهان از نظر قیمت مسکن٬ خورد و خوراک و باقی موارد را در بنیتا خواهید خواند.

لندن در سال گذشته میلادی یعنی سال 2015  از نظر اجازه‌ی مسکن گران‌ترین شهر جهان بود اما امسال جای خود را به شهر دیگری داده. طبق آمار منتشر شده رتبه بندی گران‌ترین شهر‌های جهان بر اساس مواردی مانند  شاخص افزایش جمعیت٬ اجاره خانه و قیمت قهوه مشخص می شود.

طبق این آمار سنگاپور گران‌ترین شهر جهان از نظر قیمت اجاره مسکن است. در سال اخیر میزان رشد اجاره مسکن بسیار بیشتر از شهر لندن بود و به همین دلیل توانست جاب لندن را در این لیست بگیرد. این اخبار شاید کمی باعث تسلی خاطر شهروندان لندن باشد که دیگر گران‌ترین اجاره‌ها را پرداخت نخواهند کرد. میانگین اجاره در شهر لندن 21360 پوند در ماه است که عددی بسیار سنگین به حساب می‌آید٬ همچنین این عدد برای سنگاپور به 2250 پوند در ماه می‌رسد.برای مقایسه این 2 شهر با دیگر شهرهای مطرح جهان٬ خوب است بدانید که در شهر میامی میانگین اجارخ مسکن 1420 و در هنگ‌کنگ هم 1490 پوند می‌باشد.

گران ترین شهرهای جهان

برای ساکنین لندن این اعداد بسیار سنگین است٬ قیمت بلیط سینما هم در لندن گران‌ترین بلیط جهان به حساب می‌آید. مبلغی حدود 12.40 پوند برای هر بلیط در مقابل آن شهر دوحه است که ارزان‌ترین بلیط سینما را با مبلغی حدود 2.46 پوند دارد.

اما شهر لندن تنها شهر گران انگلستان نیست٬ شهرهای دیگر مانند ایدنبورگ(Edinburgh) و منچستر هم در لیست 10 شهر گران دنیا قرار دارد.

در لندن برای یک وعده غذایی متوسط برای 2 نفر مبلغی حدود 50.16 پوند باید هزینه کرد٬ در شهر ایدنبورگ هم تقریبا همین مبلغ باید هزینه شود٬ شهر منچستر حدود 45.14 پوند هزینه‌ی یک وعده غذایی 2 نفره است. گران‌ترین رستوران‌ها در شهر نیویورک هستند٬ جایی که برای یک وعده غذایی 2 نفره‌ی متوسط مبلغی حدود 60.80 پوند هزینه باید کرد.

خوشبختانه در لندن قهوه نسبت به بقیه‌ی موارد بالا کمی ارزان‌تر است و با 5 پوند برای هر لیوان قهوه در رده‌ی دوازدهمین شهر گران قرار دارد. این خبر خوب برای کسانی است که بیشتر از هزینه‌ی مسکن خرج قهوه می‌کنند.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان