چطور به صورت حرفه‌ ای از یک آسیب دیدگی نجات پیدا کنیم

جیسون فیتزجرالد یکی از مربیان انجمن ورزشی (USATF) می‌گوید: جلوگیری از آسیب‌دیدگی و درمان آن به چیزی بیشتر از استراحت یا تمرینات کششی نیاز دارد

جیسون فیتزجرالد یکی از مربیان انجمن ورزشی (USATF) می‌گوید: جلوگیری از آسیب‌دیدگی و درمان آن به چیزی بیشتر از استراحت یا تمرینات کششی نیاز دارد. وجود یک درمان جامع و درست برنامه‌ریزی شده که هم جراحت شما را پوشش بدهد و هم اینکه حرکت تمرینی که باعث آسیب‌دیدگی شده است را اصلاح کنند، بسیار مهم است. برای ریکاوری از یک جراحت (مثل: رگ به رگ شدن قوزک پا، زانوی ضرب‌ دیده یا حتی کمردرد) فیتزجرالد معتقد است که باید یک برنامه هدفمند و فعال را پیگیری کنید و این به معنای استفاده از وسایل مناسب است.

غلطک فومی توسط برند تریگر پوینت

وسیله کمک ورزشی

تارهای عضلانی درست مثل رشته‌های گیتار هستند. وقتی آنها شل و راحت هستند می‌توانند دامنه حرکتی کامل‌تری داشته باشند و احتمالش خیلی کم است که زمانی که تحت فشار قرار می‌گیرند دچار آسیب بشوند. (محض اطلاع باید بدانید که کشیدن زیادی بازوها یا قدم‌های بلند برداشتن ممکن است سبب آسیب‌دیدگی بشود) فیتزجرالد غلطک‌های فومی را وسیله‌ای مناسب برای هدف قراردادن عضلات آسیب‌دیده می‌داند که می‌تواند برای تمام قسمت‌های بدن از جمله کمر استفاده شود. او توصیه می‌کند همه دونده‌ها از این وسیله استفاده کنند. کار با این وسیله 5 دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد و بعد از یک تمرین می‌تواند باعث شود تا عضلات شما راحت شوند و جریان خون بیشتری در آنها جریان داشته باشد و این باعث بهبود سرعت ریکاوری می‌شود.

قیمت: 30 دلار

توپ‌های ماساژ توسط برند ماندالا

وسیله کمک ورزشی

فیتزجرالد می‌گوید: این وسیله برای هدف قراردادن عضلاتی که به سختی قابل دسترس هستند بسیار مفید است. غلطک‌های فومی برای پا و بازوها مناسبند.

قیمت: 14 دلار

بند قوزک پا از برند دانجوی (DonJoy)

وسیله کمک ورزشی

بهترین نکته در مورد بند‌های عضلانی این است که می‌توانید از آنها در حین تمرینات استفاده کنید و همزمان به ریکاوری خود هم کمک کنید و در عین حال از نیمکت نشین شدن شما هم جلوگیری می‌کند. این بند قوزک از دانجوی بسیار سبک و به راحتی دور قوزک پای شما قرار می‌گیرد و یک فوم داخلی دارد که وقتی به دور پای شما می‌پیچد درست شکل پای شما را پیدا می‌کند. فیتزجرالد هشدار می‌دهد که زیادی برروی این مچ بند‌ها متکی نباشید چرا که این وسایل درست مثل یک چوب زیر بغل هستند و نمی‌توانید برای همیشه به آن متکی باشید.

قیمت: 80 دلار

زانوبند توسط هایپریز (HyperIce)

وسیله کمک ورزشی

استفاده از یخ برای درمان درد زانوی یک روش قدیمی وکلاسیک است که از قضا برای آرام کردن درد عضلات و تاندون‌ها بسیار موثر است و این زانوبند از هایپریز با طراحی فوق‌العاده‌اش کلاس کاری یک ورزشکار را بالا می‌برد. اما فیتزجرالد دوباره هشدار می‌دهد که استفاده طولانی مدت از یک زانوبند می‌تواند اثر منفی روی ریکاوری شما داشته باشد. از این زانوبند تا زمانی که عملکرد‌تان بهبود پیدا کند استفاده کنید و دیگر از آن استفاده نکنید.

قیمت: 90 دلار

بسته ریکاوری عضلات از برند مارک پرو

وسیله کمک ورزشی

تحریک الکتریکی عضلات به ترسناکی که شما فکر می‌کنید نیست. در واقع به نظر من به یک نوعی برای ورزشکاران حرفه‌ای معجزه می‌کند. به سادگی گیرنده‌های دستگاه را به عضلات خسته خود متصل کنید و درجه دستگاه را روی سطحی که با آن راحت هستید قرار دهید، پالس‌های الکتریکی باعث تکان خوردن عضلات شما می‌شوند و همین امر سبب آزاد شدن مواد سمی از عضلات می‌شود. این کار باعث بهبود جریان خون و بازسازی دوباره عضلات خواهد شد.

قیمت: 950 دلار

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان