صدور حکم متهمان ترور بی‌نظیر بوتو پس از ۱۰ سال

دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم پاکستان پس از ۱۰ سال حکم نهایی خود درباره پرونده ترور بی‌نظیر بوتو نخست وزیر اسبق پاکستان، را صادر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: رسانه‌های پاکستان اعلام کردند، دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم پاکستان در حکم نهایی خود درباره پرونده ترور بی‌نظیر بوتو نخست وزیر اسبق این کشور، 5 نفر از متهمان ردیف دوم  را بی‌گناه اعلام و تاکید کرد هیچ مدرکی مبنی بر دست داشتن این 5 نفر در ترور وجود ندارد و به همین دلیل این افراد را آزاد می کند.
 
این دادگاه همچنین «خرم شهزاد» رئیس پلیس سابق شهر راولپندی را بدلیل پاک کردن تمام شواهد و مدارک در محل حادثه و عدم اتخاذ تدابیر امنیتی برای حفاظت از بی نظیر بوتو به 17 سال زندان و 2 نفر دیگر از متهمان ردیف دوم این پرونده را به 10 سال زندان و پرداخت جریمه 500 هزار روپیه ای محکوم کرد.
 
 در حکم صادره ، پرویز مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان، فراری معرفی شد و دستور مصادره دارایی‌های او در پاکستان صادر شده است.
 
شایان ذکر است این پرونده 5 متهم ردیف اول دارد که شامل عاملان انتحاری و طراحان ترور بی نظیر بوتو هستند که 2 نفر از آنان در محل حادثه کشته و 3 نفر دیگر هم در عملیات نظامی و حملات پهپادی کشته شده اند. متهمان ردیف دوم بیشتر نیروهای پلیس هستند.
 
وکیل مدافع حزب مردم در گفتگو با خبرنگاران گفت: خرم شهزاد متهم رده دوم این پرونده در زمینه پاک کردن مدارک در محل حادثه دست داشته است.
 
او افزود: در هیچ جای دنیا ما شاهد چنین اقدامی نبوده ایم که 1 ساعت بعد از حادثه تروریستی، بنا به دستور پلیس، تمامی محل حادثه شسته شود.خرم شهزاد تمامی این اقدامات را برای پاک کردن مدارک انجام داده و همچنین تعداد نیروهای پلیس مسئول تامین امنیت بی نظیر بوتو را کاهش داده بود.
 
بی‌نظیر بوتو 6 دی ماه 1386 (27 دسامبر 2007 ) در یک حمله تروریستی در شهر راولپندی به قتل رسید. در این حمله تروریستی عامل انتحاری در آغاز به سوی بی نظیر بوتو تیراندازی کرد و پس از آن جلیقه انتحاری خود را منفجر کرد. در این انفجار تروریستی 22 نفر کشته و 70 نفر دیگر زخمی شدند. تحقیقات درباره این حادثه تروریستی ده سال به طول انجامید و در این مدت دادگاه رسیدگی به پرونده ترور بی‌نظیر بوتو بیش از 300 نشست قضایی برگزار کرده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر