ماهان شبکه ایرانیان

آیت الله حسینی بوشهری:

فصل جدیدی از همکاری‌ حوزه علمیه با وزارت ارشاد آغاز شود

قم - عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: امیدواریم در دولت دوازدهم فصل جدیدی از همکاری‌ها میان حوزه علمیه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شود.

فصل جدیدی از همکاری‌ حوزه علمیه با وزارت ارشاد آغاز شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر پنج‌شنبه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، در سخنانی خطاب به سید عباس صالحی با بیان اینکه انتخاب شما به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب خرسندی جامعه روحانیت شده است، افزود: در دوران معاونت شما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات خوبی صورت گرفته که امیدواریم فرصت پدید آمده در این وزارتخانه آن اقدامات دنبال شود.

وی با بیان اینکه نشریات بسیاری در حوزه‌های علمیه منتشر می‌شود، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند از ظرفیت‌های انجمن‌های تخصصی حوزه در راستای پاسخ به پرسش‌های جامعه استفاده کند.

امام جمعه قم ادامه داد: معاونت پژوهش حوزه در برهه‌ای، با ارسال نامه به وزارتخانه‌های مختلف اعلام کرد تا آنان در عرصه‌های دینی و مذهبی نیازهای خود را منعکس کنند و وزارتخانه‌ها نیز سؤالات خود را ارسال کردند و این سؤالات به انجمن‌های تخصصی ارجاع داده شد.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود در دوره جدید از آثار مکتوب حوزوی حمایت و پشتیبانی شود، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند موانع را از سر راه نشر این آثار بردارد تا در آینده شاهد گسترش تألیفات و انتشار کتاب‌های حوزوی باشیم.

فعالیت حوزه در بخش‌های هنری

آیت الله حسینی بوشهری افزود: حوزه در بخش‌های مختلف هنری نیز در سال‌های اخیر فعالیت‌هایی داشته و جشنواره‌های مختلف هنری را برگزار کرده است.

وی ادامه داد: استعدادهای زیادی در حوزه‌های علمیه وجود دارد که می‌بایست ساماندهی شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین اظهار داشت: گاهی برخی مسائل در دوره‌های گذشته رخ می‌داد که جلوی حرکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را می‌گرفت که امید است در ابن دوره تکرار نشود.

وی همچنین عنوان کرد: حوزویان وقتی شنیدند که قرار است این مسئولیت بر عهده شما گذاشته شود امیدوار شدند تا فصل جدیدی از همکاری‌ها میان حوزه علمیه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان