۴۵ پارک ملی که باید از آنها دیدن کنید

 پارک ملی

Getty

پارک ایالتی چیها در آلاباما

این پارک در میان جنگل ملی تالادگا و در بالای کوهستان چیها قرار دارد. این نقطه بلندترین منطقه از سطح دریا در این ایالت است.

 پارک ملی

Getty

پارک ملی کاتامی در آلاسکا

این پارک در آلاسکا، خانه چندین آتشفشان فعال است و به خاطر جمعیت زیاد خرس‌های قهوه‌ای شناخته شده است. البته این ممکن است برای شما ترسناک باشد اما زیبایی مناظر آن بی‌بدیل است.

پارک ملی 

Getty

پارک ملی پترفاید در آریزونا

به آریزونا بروید تا با یکی از رنگارنگ‌ترین پارک های آمریکا آشنا شوید که حتی ذره‌ای رنگ سبز در آن مشاهده نخواهید کرد. این بیابان با چوب‌های فسیل شده به رنگ روشن کوارتز پر شده است.

پارک ملی 

Getty

پارک ایالتی مونت مگزین در آرکانزاس

در اوایل قرن 18‌ام مهاجران به این پارک آمدند، مزارع و کلبه‌های خود را در آن برپا کردند که بعداً مورد علاقه گردشگرانی واقع شد که مشتاق بودند تا در طول گرمای تابستان به یک جای خنک‌تر مسافرت کنند. البته امروزه هم محلی است برای رهایی از مشغله‌ها و بدست آوردن آسایش.

پارک ملی 

Getty

شکارگاه ملی موهاوی در کالیفرنیا

این پارک جنوبی در کالیفرنیا شاید جای خشکی به نظر برسد اما در واقع محلی است برای یک سری موجودات منحصر به فرد. (مثل: دیواره‌های سوراخ‌دار این دامنه‌های کوه)

پارک ملی 

Getty

پارک ریفل فالز در کلرادو

اگر دل‌تان‌ می‌خواهد که یکی از بهترین آبشارهای آمریکا را تماشا کنید شما از دیدن این آبشار بسیار بلند تعجب خواهید کرد. یک جاذبه دیگر وجود غار آهکی درون این پارک است.

پارک ملی 

Getty

پارک ایالتی کنت در کنیتیکت

در جنوبی‌ترین منطقه برکشایر واقع شده است که یک سری آبشار بلند در مسیری به طول 400 متر قرار دارد.

پارک ملی 

Getty

پارک ایالتی کیپ هنلوپن در دِلاور

اگر دوست دارید تا یک روز زیبا را در کنار ساحل سپری کنید هیچ پارکی نیست که بتواند محل مناسبی برای گرفتن حمام آفتاب و البته شناکردن را به شما پیشنهاد بدهد.

پارک ملی 

Getty

پارک ملی درای تورتوگاس در فلوریدا

حدود 100 کیلومتری شرق کی‌وست فلوریدا این پارک قرار دارد که آب بسیار شفافی دارد و محل مناسبی برای غواصی است. تنها مشکل این است که شما فقط از طریق قایق می‌توانید به این محل برسید.

پارک ملی 

Getty

پارک ایالتی کوهستان ردتاپ در جورجیا

این پارک 4800 هکتاری در میانه دریاچه آلاتونا واقع شده است و قبلاً محل مهمی برای صنعت فولاد بود. اما امروزه اینجا محلی است برای افراد ماجراجو که می‌خواهند با قایق یا با پای پیاده این محل را جستجو کنند.

پارک ملی 

Getty

پارک ملی هالیکالا در هاوایی

این پارک در هاوایی یکی از جزیره‌های مائویی است و شامل مناظر طبیعی متنوعی است. مناظری شامل: آتشفشان، جنگل‌های بامبو و حتی سواحل اقیانوسی. خیلی از بازدیدکنندگان به لبه آتشفشان هالیکالا می‌روند.

پارک ملی 

Getty

پارک ایالتی کسل‌راک در ایلی‌نویز 

نام این پارک از یک پرتگاه ماسه‌سنگی که در مجاورت رودخانه صخره‌ای (منطقه‌ای که پر از دره‌ها و سنگ‌هایی با ظاهر عجیب) قرار دارد، الهام گرفته شده است.

پارک ملی 

Getty

پارک ایالتی ماکرومیکز در ایندیانا

عجیب نیست که قدیمی‌ترین پارک ایالتی در ایندیانا به نام محلی که اولین مهاجر به آن آمده (جان ماکرومیکز) نام‌گذاری شده است. 

پارک ملی 

Getty

 پارک ایالتی پایک پیکز در آیووا

این پارک پر از مناظر فراموش‌نشدنی است. یک پرتگاه 150 متری به روی رودخانه می‌سی‌سی‌پی قرار دارد. یک مسیر 17 کیلومتری زیبا نیز برای علاقه‌مندان به پیاده‌وری وجود دارد.

 پارک ملی

Getty

پارک ملی غار ماموت در کنتاکی

در کنتاکی شما این پارک ملی را پیدا می‌کنید که خانه طولانی‌ترین غار جهان است. این مسیر پوشیده از ماسه سنگ‌هایی است که سبب استحکام مسیر شده است.

پارک ملی 

Getty

پارک ایالتی دریاچه فاسپوینت در لوئیزیانا

این پارک 242 هکتاری به خاطر ماهیگیری و فرصت‌های مناسب قایق‌رانی مشهور است. بازدیدکنندگان به جای پیاد‌ه‌روی می‌توانند به قایق‌رانی بپردازند.

پارک ملی 

Getty

پارک ایالتی بکستر در مین

اگر بدنبال محلی برای دیدن گوزن‌ یا خرس‌های مشکی هستید دنبال جای دیگری نگردید. این پارک بلند‌ترین محل در ایالت است.

پارک ملی 

Getty

پارک ایالتی راکز در مریلند

در طول مساحت بیش از 300 هکتاری این پارک شما جنگلی عمیق و صخره‌هایی را خواهید یافت که برای صخره‌نوردی و وجود مسیرهای زیبای پیاده‌روی بسیار مناسب است. علاوه بر این، «رودخانه گوزن» مکان محبوبی است برای ماهیگیری.

پارک ملی 

Getty

جنگل ایالتی کوهستان ساوی در ماساچوست

واقع شده در میان رشته‌ کوه‌های هیوساک، این پارک محل قرار گرفتن 7 قله بلند و 4 دریاچه است. عمر بعضی از درختان این محل بین 150 تا 400 سال است.

پارک ملی 

Getty

پارک ملی جزیره رویال در میشیگان

تنها 15000 نفر در سال از این پارک دیدن می‌کنند که در میان یک دریاچه قرار گرفته است. سری به فانوس دریایی که در این منطقه قرار دارد، بزنید.

پارک ملی 

Getty

پارک ملی ویوجرز در مینسوتا

به خاطر وجود سه دریاچه  و سایر مسیرهای آبی، حدود 40٪ از این پارک از آب تشکیل شده است. در این محل شما می‌توانید به راحتی سگ‌های آبی، گوزن و گرگ‌های خاکستری را از میان بوته‌ها ببینید.

پارک ملی 

Getty

پارک ملی گلیسیر در مونتانا

در طول مرز کانادا این پارک بزرگ قرار دارد که پر از یخچال‌های طبیعی و دره‌هاست. اینجا خانه‌ی بز کوهی و خرس‌های گریزلی نیز هست، پس وقتی پیاده‌روی می‌کنید مواظب باشید.

پارک ملی 

Getty

پارک ایالتی فورت رابینسون در نبراسکا

حتی الان نیز این پارک یکی از محل‌های ارتش آمریکاست که بیش از 1000 هکتار وسعت دارد.

پارک ملی 

Getty

پارک ملی بیسین کبیر در نوادا

این پارک به خاطر اینکه خانه درخت کاج بریستلکون است مشهور است. درختی که تا 5000 سال عمر دارد و یکی از پیرترین موجودات زنده کره زمین است. این پارک همچنین یک از بلندترین کوهستان‌های ایالت را نیز در خود دارد.

پارک ملی 

Getty

پارک ایالتی فرانکونیا ناچ در نیوهمپشایر

در دهه 30 این کوهستان به خاطر اسکی بسیار محبوب بود که همین الان هم این محبوبیت ادامه دارد. در واقع یکی از سخت‌ترین مناطق اسکی برای اسکی‌بازان حرفه‌ای است.

پارک ملی 

Getty

پارک ملی و تاریخی آبشار بزرگ پاترسون در نیوجرسی

این پارک خانه یکی از بلندترین آبشارهای کشور است که در توسعه صنعت نیوجرسی نقشی حیاتی داشت. اما امروزه این آبشار بلند فقط به خاطر زیبایی‌اش مورد ستایش قرار می‌گیرد.

پارک ملی 

Getty

پارک ملی غار کارلزبد در نیومکزیکو

بنا به گفته زمین‌شناسان این پارک در نیومکزیکو خط ساحلی یک دریا بوده است. این پارک خانه بیش از 119 غار است شامل غار «اتاق بزرگ» که بیش از 1 کیلومتر طول دارد.

پارک ملی 

Getty

پارک آدیروندک در نیویورک

وقتی ما می‌گوییم این پارک عظیم است باید باور کنید. این پارک بیش  از 2.5 میلیون هکتار وسعت دارد و در دل خود 3000 دریاچه و تالاب و بیش از 48000 کیلومتر رودخانه را جای داده است. 

پارک ملی 

Getty

پارک ایالتی کوهستانی سنگی در کارولینای شمالی

در مرکز و قلب این پارک کوهستان سنگی قرار گرفته است که با ارتفاعی بیش از 160 متری از جنس سنگ گرانیت بالاتر از همه پارک قرار گرفته است.

پارک ملی 

Getty

پارک ایالتی میسوری در داکوتای شمالی

این پارک در میسوری واقع نشده است اما در جنوبی‌ترین نقطه رودخانه میسوری واقع شده است و به شما 75 کیلومتر مسیر پیاده‌روی و اسب‌سواری را هدیه می‌دهد.

پارک ملی 

Getty

پارک ملی دره کویاهوگا در اوهایو

جایی بین کلیولند و آکرون در اوهایو این پارک که به خاطر آبشار برندی واین معروف است قرار دارد. بازدیدکنندگان همچنین باید پیاده‌روی در طول مسیر قرن نوزدهمی اورت را نیز در نظر بگیرند.

پارک ملی 

Getty

پارک ایالتی آبشار در اوکلاهاما

این پارک به خاطر آبشار 23 متری‌اش نام‌گذاری شده است که داخل یک حوض پنهان درون یک دره هفتی شکل می‌ریزد.

 پارک ملی

Getty

پارک ملی دریاچه کارتر در اورگان

با اینکه اورگان مناطق طبیعی زیبایی دارد اما این تنها پارک ملی این ایالت است. اینجا قبلاً محل آتشفشان مازاما بود اما بعد از فوران به شکل یک کوهستان درآمده است.

پارک ملی 

Getty

پارک ایالتی بیورتریل در رودآیلند

مردم به خاطر فانوس دریایی و ماهیگیری در آب شور به این منطقه زیبا می‌روند تا بتوانند در طول خط ساحلی صخره‌ای آن قدم بزنند.

پارک ملی 

Getty

پارک ایالتی راکون کرک در پنسیلوانیا

این پارک هرگونه خدمات تفریحی را که بخواهید به شما ارائه می‌کند (پیاده‌روی، قایق‌سواری و ماهیگیری) اما این پارک با مساحت 127 هکتاری در خود بیش از 700 گونه گل وحشی را حفظ می‌کند که نفس شما را بند می‌آورد.

پارک ملی 

Getty

پارک ملی کونگری در کارولینای جنوبی

شما با دیدن این تصویر حدس زده‌اید که این منطقه پر از موجودات آبی مثل تمساح و لاک‌پشت است. البته این حیوانات باید از فعالان محیط زیست تشکر کنند که جلوی نابودی این منطقه را در سال 1969 گرفته‌اند.

پارک ملی 

Getty

پارک ملی بدلندز در داکوتای جنوبی

هر کس که جرات بکند و به این منطقه پای بگذارد می‌تواند از دیدن گاومیش‌های کوهان‌دار آمریکایی، گوسفندان شاخ بزرگ و سایر جوندگان لذت ببرد.

پارک ملی 

Getty

پارک ایالتی آبشار کرک در تنسی

آبشار 78 متری این پارک اولین چیزی است که مردم در موردش صحبت خواهند کرد. به خاطر اینکه این بلندترین آبشار در شرق آمریکاست.

پارک ملی 

Getty

پارک ملی بیگبند در تگزاس

در غرب تگزاس این پارک ملی یک زمین مسطح است که از صحرای چیواوا و دیواره‌های پرشیب کوهستان چیسوس تشکیل شده است.

پارک ملی 

Getty

پارک ملی کاپیتول ریف در یوتا

این پارک را به خاطر 160 کیلومتر زمین چروک‌خورده آن می‌شناسند. این پارک از سنگ‌های سرخ رنگ، دره‌ها و صخره‌ها درست شده است. این پارک به خاطر استفاده از سنگ‌هایش در ساخت مجلس آمریکا به یاد آورده می‌شود.

پارک ملی 

Getty

پارک ایالتی کیوچی در ورمونت

محبوب‌ترین نقطه این پارک دره تنگ و عمیق ورمونت است که حدود 13000 سال پیش بر اثر فعالیت‌های عصر یخبندان شکل گرفته است. وقتی بازدید‌کنندگان به پایین نگاه می‌کنند می‌توانند رودخانه اوتاکیوچی را مشاهده کنند.

پارک ملی 

Getty

پارک ملی شناندو در ویرجینیا

شاید شما اسم کوهستان بلوریج را شنیده باشید اما هرگز اسم این پارک که به شما یک مسیر پیاده‌روی 800 کیلومتری را پیشنهاد می‌دهد را نشنیده‌اید.

پارک ملی 

Getty

پارک ایالتی بابکوک در ویرجینیایی غربی

آسیاب گندم رودخانه در سال 1976 تاسیس شد و یک اثر دوباره بازسازی شده است که قبلاً به آسیاب کردن می‌پرداخته است. اما اگر اهل تاریخ نیستید زمانی به اینجا بیایید که حال و هوای شکار ماهی قزل‌آلا دارید.

پارک ملی 

Getty

پارک ایالتی رودخانه شیطان

این پارک به خاطر پرتگاه 150 متری‌اش که مرز دریاچه است شناخته می‌شود. این دریاچه تاریخچه‌ای جالب دارد. این دریاچه در اثر ته‌نشین شدن یک یخچال در زمان آخرین عصر یخبندان بوجود آمده است.

پارک ملی 

Getty

پارک ملی گرند تتون در وایومینگ

این پارک بزرگ خانه‌ی بلندترین قله کوهستان تتون (که نام پارک از آن گرفته شده) است. این منطقه برای پیاده‌وری بسیار محبوب است چرا که بیش از 1000 اردوگاه در پارک برپاست.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر