محمدی:

۸۶ هزار و ۳۰۰ زائر ایرانی در سرزمین منا مستقر شدند

رئیس سازمان حج و زیارت از استقرار کامل زائران ایرانی در چادرهای منا خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد:  عملیات انتقال 86 هزار و 300 زائر ایرانی از سرزمین عرفات  به مشعر و منا با موفقیت انجام شد و هم اکنون همه زائران در سرزمین منا مستقر شده اند.

وی گفت:  طبق برنامه زمان بندی شده  زائران کشورمان از ساعت 10:30 صبح امروز به وقت محلی ( 12به وقت تهران ) برای رمی جمرات اقدام خواهند کرد.

استقرار 86 هزار و 300 زائر ایرانی در سرزمین منا

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: گروههای امداد و پزشکی در مسیرهای جمرات مستقر هستند و عزیمت کاروان ها از محل خیمه ها به جمرات و بازگشت توسط سیستم رصد ویژه جمرات در ستاد حج کاملا رصد می شود.

وی با اشاره به اینکه تا ساعت 15 امروز اولین روز رمی جمرات زائران ایرانی انجام می شود، افزود: امسال برای اولین بار اتاق کنترل، مدیریت و رصد کاروان های ایرانی از لحظه خروج از چادرها، طول مسیر ، ایستگاه جمرات و بازگشت به خیمه ها به صورت سیستمی کنترل می شود.

استقرار 86 هزار و 300 زائر ایرانی در سرزمین منا

وی اضافه کرد: حدود نیمی از زائران شب گذشته را در مشعر وقوف اضطراری داشته و سپس وارد منا شدند و هم اکنون رمی جمرات را انجام داده و درچادرها مستقر شده اند.

محمدی همچنین در باره ذبح قربانی گفت : ذبح قربانی برای زائران وقوف اضطراری که از شب گذشته وارد منا شده اند از بعد از طلوع آفتاب آغاز شده و تا ساعت حدود 11 صبح پایان می یابد .

 

استقرار 86 هزار و 300 زائر ایرانی در سرزمین منا 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان