دلایل فایده روغن آرگان برای پوست، مو و ناخن [قسمت دوم]

روغن آرگان از هسته میوه درخت آرگان که بومی مراکش است، کشیده می‌شود و اکنون آوازه آن، چه به عنوان یک محصول آرایشی و بهداشتی و چه به عنوان ترکیبی سالم در غذا، در دنیا پیچیده است

  روغن آرگان

 روغن آرگان از هسته میوه درخت آرگان که بومی مراکش است، کشیده می‌شود و اکنون آوازه آن، چه به عنوان یک محصول آرایشی و بهداشتی و چه به عنوان ترکیبی سالم در غذا، در دنیا پیچیده است. این روغن سرشار از ویتامین‌ای، آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب بسیار مهم برای بدن است؛ ضمن این که برای زیباتر شدن پوست، صورت و مو، کاربرد زیادی دارد. در این جا به چند مورد دیگر از فواید آن اشاره می‌شود.

 آب را زیر پوست صورت برمی گرداند.

حالا درباره فواید روغن آرگان برای صورت حرف بزنیم. ممکن است مالیدن آن به صورت برای‌تان کمی ناخوشایند باشد و فکر کنید صورت‌تان را روغنی می‌کند، اما روغن آرگان به عنوان «روغن خشک» در نظر گرفته می‌شود، چون وقتی به پوست می‌زنید، خیلی سریع جذب می‌شود، بنابراین صورت‌تان حس نرمی و لطافت پیدا می‌کند نه روغنی شدن.

کشیدگی پوست

علایم پیری را کند می‌کند.

روغن آرگان به میزان کافی «ویتامین ای»، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان دارد، و به همین دلیل برای مبارزه با پیری ایده آل است.

آنتی اکسیدان‌های موجود در آن کمک می‌کنند تا خطوط و چروک از چهره دور بمانند و ویتامین‌ای و اسیدهای چرب نیز در مرطوب شدن دوباره، تغذیه و ترمیم سلول‌های آسیب دیده پوست موثر هستند.

کمک می‌کند تا آثار جوش و کشیدگی پوست محو شود.

به دلیل خاصیت برگرداندن آب به زیر پوست و میزان زیاد ویتامین E که دارد، می‌توانید از روغن آرگان برای کم کردن جای جوش و خطوط کشیدگی پوست بهره بگیرید. برای این کار می‌توانید مستقیم از شیشه، روغن به پوست‌تان بزنید یا چند قطره به نرم کننده محبوب‌تان اضافه کنید.

می‌توانید آن را به آرایش‌تان اضافه کنید تا درخشان‌تر شود.

اگر چند قطره روغن آرگان را با محلول برنزه کننده یا پایه آرایش ترکیب کنید، طراوت فوق العاده‌ای به آن می‌دهد. در این صورت، نه تنها از ظاهر خودتان بیش‌تر راضی می‌شوید بلکه اثر مرطوب کننده هم دارد.

می‌توانید آن را به ماسک صورت اضافه کنید.

چه خودتان در خانه ماسک صورت را بسازید و چه از فروشگاه بخرید، اضافه کردن چند قطره روغن آرگان به آن، کیفیت ویتامین‌ای ماسک را بالا می‌برد. اگر ماسک صورت شما خانه ساز است، می‌توانید روغن را به ترکیبات آن اضافه کنید. اگر از بیرون می‌خرید، اول روغن را بزنید و بعد ماسک را.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان