دندانی که درد می کند باید کشید؟!

۱.دندان درد با استفاده از داروی خانگی درمان می شود

دندانی که درد می کند باید کشید؟!
1.دندان درد با استفاده از داروی خانگی درمان می شود. مؤثرترین دارو غرغره با آب نمک است که دستور آن پیش روی شماست.
2.دندان درد واقعاً رنج آور است، همانطور که درد ناشی از دندان درد غالباً به کل بدن صدمه می زند. این نشانه ممکن است از یک درد شدید تا یک درد خفیف متفاوت باشد. به طور کلی دندان درد، درد یا زخمی را در دندان یا اطراف دندان نشان می دهد. افراد به دلیل تورم یا عفونت در دندان از دندان درد رنج می برند.
3.درد دندان به دلایل بسیاری ایجاد می شود؛ پوسیدگی دندان یا حتی یک ذره غذایی که نزدیک آن دندان گیرکرده، می توان باعث دندان درد شود.اغلب اوقات، به صورت اختلال معضل فک پایینی مشاهده می شود. با این حال، در چنین مواردی همه ی دندان ها به جای دندانی که عفونی می شود، ممکن است دردناک شوند. دندان های دردناک به سرما، گرما و فشار حساس می شوند و ممکن است به درد لثه منجر شود.
4.داروی دندان درد؛ دستور غرغره کردن آب نمک؛ اگر عفونت علت اصلی دندان درد باشد، ساده ترین و مؤثرترین داروی خانگی، غرغره کردن با آب نمک است. همانطور که آب نمک در درمان گلو بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند در درمان دندان درد نیز مؤثر باشد. نمک، آب را از موجودات زنده بیماری زا بیرون می کشد و آن ها خشک می کند. بنابراین نمک به دلیل خصوصیت آب زدایی، در از بین بردن باکتری ها و میکروب های دیگر تاثیرگذار است. دو غلظت از آب نمک ایزوتونیک و هیپرتونیک موجود است. این جا دستور آماده کردن این دو غلظت برای غرغره کردن آمده است:
-آب نمک ایزوتونیک؛ (500)میلی لیتر آب خالص (تصفیه شده با آب مقطر) را در یک لیوان بریزید و جوش شیرین به آن اضافه کنید. محلول را به هم بزنید و غرغره کنید. آب نمک ایزوتونیک را بایستی سه بار در روز با تجویز دندانپزشک مصرف نمود.
-آب نمک هیپرتونیک؛ هیپرتونیک همانطور که از اسمش برمی آید غلظت بیشتری نسبت به محلول آب نمک ایزوتونیک دارد. برای آماده کردن این محلول دو قاشق غذاخوری آب نمک و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین به (500)میلی لیتر آب بیافزایید. محلول را کاملاً هم زده تا نمک و جوش شیرین کاملاً حل شوند. این محلول برای دندان درد شدید توصیه می شود.می توان با محلول آب نمک هیپرتونیک سه بار در روز یا طبق تجویز دندانپزشک غرغره کرد.
5.جهت سلامت دهان و دندان خوب، توصیه می شود همواره پس از هر وعده غذایی و قبل از خواب غرغره کنید. علاوه بر این داروهای خانگی بسیاری برای دندان درد وجود دارد. بعضی از آن ها از این قرارند:
الف)مالش قسمت تحت تاثیر با قالب یخ به مدت (3 الی 4)دقیقه آن قسمت را بی حس کرده و از شدت دندان درد می کاهد.
ب)استفاده از سیر به عنوان داروی خانگی از زمان های بسیار دور شناخته شده است. برای دندان درد می توان یک حبه سیر را با نمک سنگ روی قسمت تحت تاثیر گذاشت.
ج)گذاشتن (2 تا 3)قطره عصاره وانیل درد را فوراً کاهش می دهد.
د)در صورت عفونت، جوانه گندم را آسیاب کرده و با آن عصاره غرغره کنید. این کار باکتری ها را از بین برده و درد دندان را می کاهد.
س)روغن میخک روی قسمت تحت تاثیر به بهبود درد در دندان کمک می کند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب می توان ذره ای پودر فلفل اضافه کرد.
و)گیاه آنقوزه را در آب لیمو حل کنید و سپس محلول را دم کرده تا زمانیکه ولرم شود بعد با زخم پاک کن (سوآب) نخی آن را روی دندان مورد نظر قرار دهید.
ه)بسیاری مواقع دندان درد ناشی از بهداشت ضعیف دهان و مصرف غذاهای سرشار از ماده قندی می باشد. جهت مراقب از دهان و دندان، توصیه می شود همواره دندان ها را مسواک بزنید. می توان دندان ها را با حرکت دورانی مسواک کرد و بعد اندک اندک لثه را برای افزایش جریان خون مسواک کرد.
ی)چنانچه دندان درد با داروهای خانگی مذکور فروکش نکرد، مسکن مصرف کنید یا لوسیون های کاهش دهنده درد را در اطراف دندان مورد نظر قرار دهید. اگر درد شدید است، توصیه اکید می شود که به دندانپزشک واجد شرایط برای تشخیص و درمان به موقع مراجعه کرده، به دنبال توصیه ای باشید. دندان درد شدید نیاز به توجه پزشکی فوری دارد چون تاخیر در درمان، دندان درد را بدتر کرده و شرایط ممکن است پیچیده تر شود.
منبع:buzzle.com
زندگی سالم شماره 28
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان