سرپرست اسبق سیا:

سیاست ترامپ مبهم است و به کمک‌های "پاکستان" نیاز داریم

سرپرست اسبق آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا «سیا» گفت: سیاست ترامپ مبهم است و وی فراموش کرده که در حال حاضر این آمریکا است که به پاکستان نیاز دارد و اسلام‌آباد مانند گذشته نیازمند کمک واشنگتن نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، مایکل مورل سرپرست اسبق آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا سیا گفت: آمریکا نمی‌تواند به پاکستان فشار بیاورد زیرا ادامه این شیوه به خود واشنگتن آسیب می‌رساند.

وی افزود: پاکستان مانند گذشته محتاج به کمک مالی آمریکا نیست و نیازهای خود را از طریق چین جبران می‌کند.

به گزارش دیلی اکسپرس، مورل تأکید کرد آمریکا برای پیروزی در جنگ افغانستان به مسیرهای زمینی و کریدور هوایی پاکستان نیازمند است.

وی اظهار داشت: بدون کمک پاکستان پیروزی در جنگ مبارزه با تروریسم برای آمریکا غیر ممکن است.

مایکل مورل گفت: سیاست ترامپ مبهم است وی فراموش کرده که در حال حاضر این آمریکا است که به پاکستان نیاز دارد و اسلام‌آباد مانند گذشته نیازمند کمک واشنگتن نیست.

ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بعد از تعیین استراتژی خود در افغانستان گفته بود: پاکستان با ادامه اقدامات خود در پناه دادن به افراط‌گرایان در آینده بسیار ضرر خواهد کرد زیرا این کشور به تروریست‌هایی پناه می‌دهد که با واشنگتن می‌جنگند.

وی افزود: ما تا کنون میلیاردها دلار به پاکستان کمک کرده‌ایم اما آنها همچنان به افراط گرایان پناه می‌دهند.

در پی سخنان ترامپ مردم پاکستان با برپایی تظاهرات سراسری اتهامات آمریکا و اقدامات این کشور در منطقه را محکوم کردند این در حالی است که مقامات سیاسی و نظامی این کشور نیز با به تعلیق درآوردن روابط با آمریکا خواستار بازنگری در نوع ارتباط با واشنگتن شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان