ماهان شبکه ایرانیان

اختلالات هورمونی زنان

متأسفانه اختلالات هورمونی در زنان به دلیل کمی تحرک؛ مسائل روحی و روانی و تغذیه نامطلوب در دنیای ماشینی امروز باعث مشکلات زیادی می گردد که خانم ها از آن بی خبرند

اختلالات هورمونی زنان
متأسفانه اختلالات هورمونی در زنان به دلیل کمی تحرک؛ مسائل روحی و روانی و تغذیه نامطلوب در دنیای ماشینی امروز باعث مشکلات زیادی می گردد که خانم ها از آن بی خبرند.
هورمون های زنانه نقش بسیار مهمی در دوران زندگی دختران و زنان داشته و اختلال در آنها می تواند مشکلات موقت، طولانی و یا دائم ایجاد کند. تا چند سال پیش روش درمان اینگونه مشکلات عمدتاً استفاده از هورمون های شیمیایی بود ولی به علت عوارض این داروها مانند سرطان زایی، چاقی، ریزش مو و عوارض قلبی مصرف آنها کاهش یافته و در بعضی از کشورها مانند آمریکا، کانادا و انگلستان در اکثر موارد از مصرف آنها خودداری می شود. با این وجود متأسفانه مصرف هورمون های شیمیایی در ایران به قوت خود باقی است. از طرفی تحقیقات دانشمندان در دنیای گیاهان دارویی باعث کشف اثرات گیاه پنج انگشت با نام علمی Vitex agnus castus شد که از میوه های این گیاه داروهایی به شکل قرص و قطره برای رفع اختلالات هورمونی تولید شده که به سرعت در حال جایگزین شدن با هورمون های شیمیایی است. همچنین صدها مقاله تحت نام VITEX در مورد اثرات رفع اختلالات هورمونی زنان و مصرف این گیاه و فرآورده های صنعتی جدید آن بر روی سایت های اینترنتی گزارش شده است به طوری که در دهه اخیر به عنوان بهترین جایگزین هورمون درمانی شناخته شده است.
خوشبختانه قطره و قرص این گیاه به نام ویتاگنوس( VITAGNUS) توسط کارخانه داروسازی پورسینا به بازار ارائه شده است.

موارد مصرف:
 

رفع عوارض PMS: از جمله سردرد، خستگی، عدم تمرکز، نفخ، درد و اسپاسم، اضطراب، افسردگی، تغییرات خلق و خو و تحریک پذیری.
رفع عوارض LFD از جمله پریود سنگین، لکه بینی، قطع قاعدگی و قاعدگی های مکرر.
رفع عوارض یائسگی از جمله گرگرفتگی، تعریق، اضطراب، تغییر خلق و خو، شکنندگی ناخن، خشکی پوست، پوکی استخوان و عوارض قلبی.
کنترل و جلوگیری از پیشرفت خونریزی حاصل از فیبروم رحمی.
کنترل کیست پستان و تخمدان.
کنترل و درمان آکنه.
ازدیاد شیر مادران شیرده.
کنترل چاقی با منشأ هورمونی.
نازایی به علت LFD.

میزان مصرف:
 

روزی دو قرص و در صورت احتیاج می توانند تا روزی 4 قرص مصرف شود.( بهتر است در دو نوبت مصرف شود). دوره درمان بر حسب احتیاج از حداقل 4 ماه تا چندین سال می باشد. دارو را می توان از هر زمان شروع و یا قطع نمود. دارو بر عکس هورمون های شیمیایی در زمان پریود مصرف شود.
منبع:دنیای زنان، شماره 49
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان