سرنا ویلیامز سرانجام رتبه اول را از دست داد

۱۷فوریه ۲۰۱۳ آخرین زمانی بود که سرنا ویلیامز تنیسور شماره ۱ دنیا نبود. او پس از آن در رده نخست بهترین تنیسورهای دنیا قرار گرفت تا این اواخر. او پس از ۱۸۶ هفته این عنوان را برای اولین بار از دست داد. این پایان دوران سرنا ویلیامز نیست، اما یکی از دوره‌های ورزشی او را پایان می‌بخشد.

سرنا ویلیامز

17فوریه 2013 آخرین زمانی بود که سرنا ویلیامز تنیسور شماره 1 دنیا نبود. او پس از آن در رده نخست بهترین تنیسورهای دنیا قرار گرفت تا این اواخر. او پس از 186 هفته این عنوان را برای اولین بار از دست داد. این پایان دوران سرنا ویلیامز نیست، اما یکی از دوره‌های ورزشی او را پایان می‌بخشد.

او در این 186 هفته رقیبان بسیار جدی نداشت و همیشه این انتظار وجود داشت که در هر تورنمنت، در هر مسابقه و تقریبا در هر ست پیروز شود. او در این دوره سه سال و نیمه هفت تورنمنت مهم را برد و در مجموع 24 قهرمانی کسب کرد. تعداد قهرمانی‌های او بیشتر از تعداد باخت‌هایش بود! او 210 بازی را برد و تنها در 21 مسابقه بازنده شد. این یعنی 90.9 درصد پیروزی. این رکوردی است که بسیار سخت می‌توان به آن رسید.

 سرنا ویلیامز

او توانست از یکی از بهترین بازیکنان تنیس دنیا تبدیل شود به کسی که برخی می‌گفتند بهترین ورزشکار تمام تاریخ است. آن هم بعد از 30 سالگی. ویلیامز به‌زودی 35ساله می‌شود. رده‌بندی شماره 1 او احتمالا دیگر در دسترسش نخواهد بود چون او تصمیم گرفته که دیگر در تمامی رقابت‌ها شرکت نکند. اولویت او حضور در مسابقات مهم است، جایی که می‌تواند باز هم تاریخ را بنیوسد.  پم شریور، مفسر ESPN می‌گوید: «او دیگر فرصت آن را ندارد که 186 هفته پشت سر هم در رده نخست باشد.»

تعداد قهرمانی‌های او و تعداد هفته‌های بودن در رده نخست تنیس دنیا با اشتفی گراف برابری می‌کند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان