کره ای که ما بردیم بهترین تیم تاریخش بود

محرمی: هفت پشت کی‌روش ایرانی است

مجتبی محرمی، در ستایش از عملکرد تیم ملی فوتبال در مسابقات مقدماتی جام جهانی، از علاقه اش به نام مقدس ایران و سرمربی تیم ملی می گوید؛ اما از بازی ایران و کره چندان راضی نیست.

مجتبی محرمی در گفتگو با "ورزش سه" گفت: بازی با تیم کره چنگی به دل نزد و از حیث فراز و فرود بازی، یکی از بازی‌های ضعیف اخیر بود .


محرمی  ادامه می دهد: ما نیازی به نتیجه نداشتیم؛ اما کره ای ها در زمین خود برد میخواستند، بنا بر این ما نیاز به انجام بازی زیبا نداشتیم و تنها برای اعتبار فوتبال و نام کشورمان باید بازی می کردیم. اعتقاد دارم علیرغم ارائه یک بازی بد، ما تیم موفق و برنده بازی بودیم.


محرمی در توجیه نوع بازی تیم ملی با کی روش می گوید، وقتی شما در خانه حریف بازی میکنی و 10 نفره هم میشوید، نوع بازی عوض می شود و دیگر باید تنها نتیجه مد نظرت باشد نه کلاس بازی و زیبایی بازی. ما به هدفمان رسیدیم؛ البته ما در گذشته بازی ایران و ژاپن را در این شرایط تجربه کرده بودیم. بازی های جام ملتهای 92 بود و ما در خانه ژاپن یک نیمه مساوی کردیم و در ابتدای نیمه دوم یک یار ما یعنی جمشید شاه محمدی اخراج شد. فرق امروز و 25 سال قبل این بود که ما برای صعود نیاز به مساوی داشتیم ولی بچه های تیم امروز استرس ما را نداشتند؛ ضمنا در قاموس ما نبود که برویم دفاع کنیم و بازی را ببندیم. ما در آن دوران تنها یکی دو بار بازی را بستیم و دفاع کردیم که همان بازی معروفی بود که در سال 69 کره را 1-0 بردیم.


محرمی درباره شادی کی روش و رضایتش از نتیجه گفت: تعصب او را دوست دارم؛ البته او ایرانی نیست اما در زمانی که حرف تیم ملی است، از خیلی ها بهتر رفتار غیرتمندانه و متعصبانه نشان می دهد. همین که ما را سالهاست در آسیا سربلند کرده و اعتبار فوتبال ما را از نظر نتیجه گیری حفظ کرده، نشان از شخصیت او دارد و من این شخصیت را دوست دارم. او وقتی برای تیم ملی حرف می زند و با روزنامه نگاران خارجی مصاحبه انگار که هفت پشتش ایرانی است.


محرمی وقتی به فوتبال ایران و کره بر میگردد یاد دوران خود افتاده و می گوید: بهترین تیم تاریخ کره همان تیمی بود که برابر ما در نیمه نهایی بازی های آسیایی 1-0 باخت. همان بازی بزرگی که من به سیروس خدابیامرز پاس دادم و او گل زد و کره جنوبی را بردیم. کره قبل از آن دو سه سالی بود که در آسیا به هیچ تیمی نباخته بود .

محرمی نگاهی قیاسی به فوتبال ملی و حریفانش در ادوار اخیر داشته و می گوید: تیم ما مثل تیم 10 سال قبل پر ستاره نیست؛ مثلا در کلاس مهدوی کیا و دایی و عابدزاده و خداداد و کریم باقری نداریم؛ اما یک ستاره داریم که نامش تیم است؛ تیمی که توان این را دارد که بازیهای بسیاری را گل نخورد؛ اما از حق نگذریم که تیم ملی فوتبال کشور ما با تیم هایی بازی میکند که نسبت به قبل  اندکی ضعیف تر شده اند و فوتبال در آسیا بی تردید افت کرده؛ اما تیم ما نه تنها افت نکرده که منظم تر و حرفه ای تر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر