ماهان شبکه ایرانیان

نتایج تحقیقات: افراد بالای ۴۰ سال باید هفته ای سه روز کار کنند

نتایج تحقیقات به عمل آمده در ملبورن استرالیا، حکایت از آن دارد که اگر کارگران بالای ۴۰ سال تنها هفته ای ۳ روز کار کنند، بهترین راندمان کاری را خواهند داشت

 کار کردن زیاد

نتایج تحقیقات به عمل آمده در ملبورن استرالیا، حکایت از آن دارد که اگر کارگران بالای 40 سال تنها هفته ای 3 روز کار کنند، بهترین راندمان کاری را خواهند داشت. این بدان معناست که عملکرد شناختی در افراد میانسال در شرایطی که آنها در طول هفته تنها 3روز، یعنی 25 ساعت کار کنند، بهبود چشمگیری خواهد داشت. البته وقتی که کار هفتگی آنها از 25 ساعت در هفته بیشتر می شود، عملکرد شناختی شان دچار افت می گردد؛ چرا که خستگی و استرس، برروی عملکرد آنها تاثیرش را می گذارد.

شغل

موسسه Worker Paper در ملبورن از 3000 مرد و 3500 زن در استرالیا دعوت به عمل آورد تا برای پشت سرگذاشتن تستهای شناختی به این مرکز بروند تا عادات شغلی شان مورد آنالیز قرار بگیرد. در این بررسی مشخص شد که افرادی که در طول هفته 25 ساعت کار می کنند، بهترین راندمان کاری را دارند ولی کسانی که 55 ساعت در هفته کار می کنند، نتایج کاری شان به مراتب بدتر از افراد بازنشسته و یا افرادی است که بدون قرارداد با شرکتها به همکاری می پردازند.

کار کردن بیش از حد

پروفسور کالین مک کنزی، از دانشگاه کیو در این رابطه به روزنامه تایمز گفت:« در خیلی از کشورها تلاش می کنند تا با به تاخیر انداختن سنی که در آن افراد، قادر به دریافت مزایایی خواهند بود، سن بازنشستگی را بالا ببرند. این بدان معناست که مردم باید تا سنین بالای عمرشان به کار کردن بپردازند. درجه انگیزه فکری در افراد به ساعات کاری آنها بستگی زیادی دارد. کار کردن می تواند مثل یک خنجر دو لبه باشد.

در عین اینکه می تواند انگیزه ای برای فعالیت های مغز به حساب بیاید، از سوی دیگر هم ساعات کار طولانی می تواند منجر به خستگی و استرس شود که بدین ترتیب به فعالیتهای شناختی افراد آسیب زیادی وارد می کند.

ما متوجه شدیم که تفاوت در ساعات کاری، برای حفظ عملکرد شناختی در افراد میانسال و بزرگسالان، نقش مهمی را ایفا می کند. این بدان معناست که در افراد میانسال و یا کهنسال، کار کردن به صورت نیمه وقت، می تواند در حفظ توانایی های شناختی آنها تاثیرگذار باشد.»


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان