به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، علی اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد واملاک خراسان شمالی در دومین جلسه شورای اداری این اداره کل ضمن تشریح برنامه سالیانه و بیان آمار و عملکرد هر یک از واحدهای ثبتی تابعه اظهار کرد: برنامه ششم توسعه و برنامه چهارم توسعه قضایی برای مسئولین ارسال شده و تکالیفی هم در این برنامه برای ادارات ثبت درنظر گرفته شده است.
وی گفت: از جمله وظایف مشخص شده این است که روسا با رصد کردن و برنامه ریزی آن چیزی را که به عنوان هدف درنظر گرفته شده است تحقق یابد.
این مقام قضایی بیان کرد: باید با تلاش مداوم کارهای معوق را به روز کرد؛ چرا که با الکترونیکی شدن امور، انتظار به روز شدن و بهتر شدن طبیعی است و باید حضور فیزیکی متقاضی با فراهم شدن امور الکترونیکی کاهش یا حذف شود.
اسدی ادامه داد: اخلاق را سرلوحه امور قراردهید. اگر انتظار برخورد خوب از سوی متقاضی را دارید باید با اخلاق خوب پاسخگو باشید. زیرا مراجعین برای نیازها و خواستههای بحق خود به ادارت مراجعه میکنند. پایبند به قانون وقوانین باشید به درخواستهای غیر قانونی در صورت لزوم کتبا پاسخ دهید و با اقدام به موقع واسطه و فساد و راهکارهای آن را ببندید.
مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان خراسان شمالی حفظ حقوق دولت و منابع سازمان که نیروی انسانی جزئی از منابع است را به عنوان الویتها معرفی کرد و گفت: باید با نظارت فساد روزنههای آن را ببندید و با کارکنانی که منافع سازمان را به خطر میاندازند برخورد شود.
وی نظارت بر پروندههای اجرایی، صدور آراء بر اساس قوانین و مقررات، اظهار نظر با دقت و موشکافانه از سوی نمایندگان، انجام امور در زمان اداری، ارائه گزارش دقیق در پروندههای هیئت نظارت، ابلاغ به موقع کیفر خواست به سران دفاتر و دفاتر ازدواج و طلاق، تعیین تکلیف وقانون ساماندهی ارائه امار دقیق از سوی واحدهای ثبتی، پاسخ به مکاتبات در زمانهای تعیین شده و برنامه ریزی وتقسیم کارها را از دیگر الویتها عنوان کرد.
اسدی افزود: با تعامل میتوان کارها را به صورت دقیق و بهتر پیش برد و باید اسکن و داده آمایی پروندههای ثبت شرکت که باعث رونق کسب وکار میگردد را مورد توجه قرار داد.
وی ادامه داد: با آسیب شناسی میتوان ارائه خدمت را بهتر کرد. هرچه که ارتباط ما با دستگاههای خدمات دهنده نزدیکتر باشد مردم بهتر ارائه خدمت میگیرند وهدف همه ما جلب رضایت مراجعین است.