ماهان شبکه ایرانیان

برازش در پاسخ به مهر خبر داد؛

کاهش ۴۰ درصدی واردات محصولات چاپی از سال ۹۴ تاکنون

مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت ارشاد با مقایسه آمار حدود ۱۴۴ هزار تنی واردات محصولات چاپی در سال ۹۴ و رسیدن آن به عدد ۸۳ هزار تن در پایان سال ۹۵، از کاهش ۴۰ درصدی در این زمینه خبر داد.

کاهش 40 درصدی واردات محصولات چاپی از سال 94 تاکنون

به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا برازش مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان نشست خبری هفدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ ایران که صبح امروز شنبه (11 شهریور ماه) و همزمان با روز ملی صنعت چاپ، در سرای اهل قلم در تهران برگزار شد، در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای رونق تولید در بخش صنعت چاپ و وضعیت واردات و صادرات محصولات چاپی گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر اتفاقات خوبی در این زمینه در صنعت چاپ رخ داده است و ما هم سعی کرده‌ایم جهت‌گیری سرمایه‌ها را در این صنعت منطقی‌تر کنیم.

وی با اشاره به آمارهایی که این دفتر از وضعیت واردات محصولات چاپی منتشر می‌کند، ادامه داد: این اطلاع‌رسانی‌ها موجب شده که خلاءها و درواقع نیازهای صنعت چاپ مشخص و شناسایی شود که این مسئله موجب سرمایه‌گذاری‌های خوبی در دو سال اخیر شده است و ما شاهد این بوده‌ایم که روند واردات محصولات چاپی، در این سال‌ها معکوس شود؛ این در حالی است که پیش از این شرکت‌های خارجی حتی توانسته‌ بودند در تهران دفتر بزنند و به این ترتیب بازار ایران را به دست بیاورند.

مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در حوزه چاپ لیبل، کارت‌های بانکی، کارت‌های هویتی و کارت‌های امنیتی شاهد افزایش تولید و بلکه صادرات هستیم، گفت: در سال 1394 میزان ترخیص محصولات چاپی 143 هزار و 900 تن بود که این آمار در پایان سال 95 به 83 هزار تن رسید که 40 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

برازش افزود: ما حتی توانسته‌ایم در برخی محصولات به خودکفایی برسیم و آنها را به کشورهای همسایه هم صادر کنیم. البته نباید از نظر دور بداریم که در برخی از حوزه‌ها کماکان نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم. اما مسئله مهم برای ما تراز واردات و صادرات است که اگر به عنوان مثال تا الان 10 هزار تن صادرات داشتیم، این میزان روند صعودی به خود گرفته که یک امیدواری است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان