تغییرات آرایش چشم دردهه های مختلف- بخش چهارم

در صد سال اخیر دنیا دست‌خوش تحولات فراوانی شده و این تغییرات در همه جوانب، از جمله نحوه آرایش کردن بانوان هم تاثیر خاص خودش را داشته

میکاپ

در صد سال اخیر دنیا دست‌خوش تحولات فراوانی شده و این تغییرات در همه جوانب، از جمله نحوه آرایش کردن بانوان هم تاثیر خاص خودش را داشته. از دهه اول قرن بیستم میلادی تا به امروز تحولات فراوانی را دردنیای آرایش و پیرایش و به ویژه آرایش چشم بانوان شاهد بودیم که در این راستا، شرایط اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی بی تاثیر نبوده اند. از همین رو دراین گزارش جذاب قصد داریم تا به روند تغییرات آرایش چشم در دهه های مختلف میلادی بپردازیم. این بخش چهارم گزارش پنج قسمتی ماست:

دهه 1970:   چهره هایی طبیعی 

 میکاپ

چهره های سرشناس این دوره:

 بیانکا جَگِر، لورن هوتن، چریل تیگس، ژاکلین اسمیث، کریستی برینکلی و آلی مک گراو

تاریخچه:  در دهه 1970 آرایش چشم تقریبا از صورت بانوان حذف شد. اگر کسانی هم به سراغ آرایش چشم می‌رفتند، فقط سایه‌ای به رنگ خنثی به پلک‌های‌شان می‌زدند و به ندرت می‌شد کسانی را یافت که از ریمل استفاده کرده اند. دلیل این موضوع هم ظهور هیپی‌ها و درعین حال احساسات موجود علیه جنگ ویتنام و درکنار آن فعال شدن جنبش آزادی زنان بود ونتیجه همه این‌ها، منتهی به داشتن چهره های طبیعی شد.

درسال 1970 برای اولین بار، روز زمین در آمریکا جشن گرفته شد و از همان‌جا فرهنگ نظافت و بازیابی ضایعات و تلاش برای داشتن هوا و آب پاکیزه دراین کشور به راه افتاد. بحران بنزین کشور را فرا گرفته بود و صفهایی طولانی در پمپ بنزین‌ها تشکیل می‌شد و از همین رو مردم تدریجا به سراغ استفاده از دوچرخه به جای اتومبیل رفتند و بدین ترتیب توجه‌شان به طبیعت بیشتر شد. از همین رو تدریجا نقش لوازم آرایشی در زندگی بانوان هم کمرنگ شد و همه به سراغ زیبایی های طبیعی چهره ها رفتند.

دهه 1980:آرایش؟ هرچه بیشتر، بهتر   

 میکاپ

چهره های سرشناس این دوره:

  دایانا راس، مدونا، سیدنی لاپر، دونا سامر و دبی هری

تاریخچه: افراط در استفاده از لوازم آرایشی در این دهه دوباره باب شد. با ظهور سبک‌های جدید موسیقی و باب شدن کلاب‌ها و دیسکوها وبهبود اوضاع اقتصادی دنیا، خانم‌ها دوباره به سراغ لوازم آرایش‌های‌شان رفتند. برند سرشناس و معتبر MAC در سال 1984 متولد شد تا به نیاز بانوان به لوازم آرایشی باکیفیت پاسخ مثبت بدهد.

آرایش‌گران مدلها ومانکن ها هم به سراغ رنگ‌های جیغ می‌رفتند تا عکس‌های این مانکن‌ها خوب از آب دربیاید. سایه‌هایی با رنگ‌های آبی، صورتی و بنفش جیغ و یا طلایی، گاهی به تنهایی وگاهی به صورت ترکیبی و با طرحی شبیه رنگین کمان مورد استفاده قرار می‌گرفت و گاهی وقتها سایه ها تا زیر استخوان ابرو امتداد می‌یافت.

دهه 1990: آرایشهای مینیمال

 میکاپ

چهره های سرشناس این دوره:

کیت ماس، کارولین بست کندی، وینونا ریدی و گوئینت پالترو

تاریخچه: اگر در دهه 1980، آرایش غلیط و اغراق آمیز مد بود، طراحان مد در دهه 1990، سعی کردند تا دوباره سبک آرایشی را به قبل بازگردانند و به سراغ خطوط صاف و تناژهای رنگی خنثی و آرایش های مینیمال رفتند. کیت ماس، با آرایشی ساده و مینیمالیستی به عنوان مدل برند کلوین کلین جلوی دوربین‌های عکاسان قرار گرفت و اکثر مدل‌ها هم این رویه را پیش گرفتند.

کارولین بست کندی، عروس جان اف.کندی جونیور، به خاطر ظاهر شیک و ساده اش، یکی از چهره‌های برجسته و ایده آل این دوره است که همراه با ریمل سبکی که می‌زد، از رژلب‌های کمرنگ صورتی- قهوه ای استفاده می‌نمود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر