ماهان شبکه ایرانیان

ده باغ وحش برتر دنیا- بخش دوم

خیلی از ما در ساواناهای آفریقا و یا در جنگلهای پرپشت آمریکای جنوبی زندگی نمی‌کنیم و شاید هرگز این فرصت برایمان فراهم نشود که بتوانیم با سفر به این مناطق از حیات وحش بی نظیر و استثنایی‌شان لذت ببریم. اما حالا اگر این فرصت برای‌مان ایجاد شود تا در جایی از گونه‌های کمیاب جانوری این مناطق دیدن کنیم چطور؟

باغ وحش

خیلی از ما در ساواناهای آفریقا و یا در جنگلهای پرپشت آمریکای جنوبی زندگی نمی‌کنیم و شاید هرگز این فرصت برایمان فراهم نشود که بتوانیم با سفر به این مناطق از حیات وحش بی نظیر و استثنایی‌شان لذت ببریم. اما حالا اگر این فرصت برای‌مان ایجاد شود تا در جایی از گونه‌های کمیاب جانوری این مناطق دیدن کنیم چطور؟

در برخی از باغ وحش‌های بزرگ دنیا این امکان برای‌مان فراهم شده است تا حیواناتی که به ندرت می‌توان در طبیعت یافت را از نزدیک ببینیم. یک باغ وحش بزرگ که بیشتر برای این حیوانات حکم زیستگاهی دلچسب را دارد تا یک زندان. در این گزارش دو قسمتی قصد داریم تا شما را با 10 باغ وحش برتر دنیا آشنا کنیم.

این بخش دوم و پایانی گزارش ماست:

 باغ وحش

6- باغ وحش فیلادلفیا، آمریکا (Philadelphia Zoo):

این باغ وحش، درسال 1874 افتتاح شد و اولین باغ وحش عمومی‌آمریکا بود و یکی از بهترین گنجینه‌های حیات وحش در سراسر دنیا به ویژه از لحاظ در اختیار داشتن گونه‌های نایاب جانوری است. در این باغ وحش ده گونه نایاب از جمله گوریل‌های پشت نقره ای، اورانگوتان سوماترایی، میمون دست دراز، گوریل غربی سرزمین های پست و لمو وجود دارد.

این باغ وحش به خاطر برنامه های موفقش در نرخ بالای زاد و ولد گونه‌های جانوری‌اش مشهور است. مساحت این باغ وحش 17 هکتار است و در آن بیش از 2500 جانور زندگی می‌کنند که خیلی از آن‌ها از جمله جانوران درخطر انقراض هستند. 

باغ وحش 

7- باغ وحش سنگاپور، سنگاپور (Singapore Zoo):

سنگاپور جزیره ای کوچک است ولی یک پارک شهری، یک باغ گیاه شناسی و باغ وحش فوق العاده ای دارد که مردمان این کشور می‌توانند به آن‌ها افتخار کنند . این باغ وحش در سال 1973 افتتاح شد و در آن بیش از 300 گونه جانوری زندگی می‌کنند که برخی از آنها در خطر انقراض هستند. باغ وحش سنگاپور به دلیل شیوه و محل نگهداری جانوران، شهره است: به جای آن‌که شما به تماشای حیواناتی که در قفس محبوس هستند بروید، مسئولان این باغ وحش سعی کرده‌اند تا مانع میان بازدیدکنندگان و حیوانات را تا جای ممکن نامرئی و کمرنگ کنند و به عنوان مثال در برخی مواقع به جای نرده حائل، چاله هایی را میان بازدید کننده و حیوانات حفر کرده اند.

سافاری شبانه هم یکی از امکاناتی است که در این باغ وحش فراهم شده است. اینجا اولین باغ وحشی است که امکان سافاری شبانه را برای بازدیدکنندگانش فراهم کرده و باعث شده تا این باغ وحش یکی از بهترین جاذبه های توریستی این شهر نام گیرد.

 باغ وحش

8- باغ وحش سن دیگو، آمریکا (San Diego Zoo):

در این مجموعه، باغ وحش و دنیای دریایی سن دیگو درکنار هم قرار گرفته اند و بازدید کنندگان از این مجموعه می‌توانند تعداد زیادی از گونه های جانوری را در یک روز ببینند. باغ وحش سن دیگو بیش از 650 گونه جانوری را دربردارد و از جمله اولین باغ وحش‌هایی بود که حیوانات را در ساختارهایی متفاوت از قفس نگهداری کردند (از جمله با کندن چاله ها و گودال‌هایی بین جانور و بازدید کننده) تا بدین ترتیب جانوران بیشتر حس کنند که در زادگاه طبیعی شان هستند. این باغ وحش در عین حال مرکز نگهداری و تحقیقات جانوری نیز دارد و وسعت آن 40 هکتاراست

 باغ وحش

9- باغ وحش بازل، سوئیس (Zoo Basel):

این باغ وحش که نام کاملش، باغ جانورشناسی بازل است در مرکز این شهر قرار دارد و در آن بیش از 600 گونه مختلف جانوری نگهداری می‌شود که برخی از این گونه ها را نمی‌توان در هیچ باغ وحش دیگری در سراسر دنیا یافت. برخی از عجیب ترین جانوران این باغ وحش عبارتند از: اسب آبی کوتوله، کرگدن هندی و زرافه گردن کوتاه. این گونه‌های درخطر انقراض حالا در این باغ وحش طبق برنامه ریزی و نظارت، تولیدمثل می‌کنند و باغ وحش بازل یکی از موفق‌ترین باغ وحش‌های دنیا دراین زمینه است.

این باغ وحش بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین باغ وحش سوئیس است که 13 هکتار وسعت داردو سالانه حدود دو میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.

 باغ وحش

10- باغ وحش ملبورن، استرالیا (Melbourne Zoo):

نام رسمی‌این باغ وحش، باغ‌های سلطنتی جانورشناسی ملبورن است که قدیمی‌ترین باغ وحش استرالیا محسوب می‌شود و درسال 1862 افتتاح شده و در آن 320 گونه مختلف جانوری زندگی می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به گونه های بومی‌استرالیایی از جمله کوالا، کانگرو، وامبت، اکیدنه و چندین جانور دیگر اشاره کرد. وسعت این باغ وحش 22 هکتار است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان