مسیحیان و بشارت به منجی موعود در اناجیل چهارگانه

در جای جای کتاب های اناجیل چهارگانه (انجیل متی، انجیل لوقا، انجیل مرقس، و انجیل یوحنا ) بشارات مختلفی درباره ی منجی موعود و خصوصیاتش آمده است؛ به خصوص بخش «مکاشفه ی یوحنا» که تصویری از آینده و وقایع آخر الزمان را ارائه می دهد که هم اکنون سر لوحه ی برنامه ریزی های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و

مسیحیان و بشارت به منجی موعود در اناجیل چهارگانه
در جای جای کتاب های اناجیل چهارگانه (انجیل متی، انجیل لوقا، انجیل مرقس، و انجیل یوحنا ) بشارات مختلفی درباره ی منجی موعود و خصوصیاتش آمده است؛ به خصوص بخش «مکاشفه ی یوحنا» که تصویری از آینده و وقایع آخر الزمان را ارائه می دهد که هم اکنون سر لوحه ی برنامه ریزی های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... برخی کشورهای مسیحی شده است.
حضرت مسیح (ع) در آخرین روزهای زندگی خویش، به یاران و شاگردان خود توصیه ها و سفارش های بسیاری درباره ی بازگشت خود به زمین نموده و آنان را در انتظار گذارده و امر به بیداری و آمادگی نموده است.
در میان مسیحیان چهار «انجیل» منتشر شده و رایج است که هر کدام نسبت به دیگری تفاوت هایی دارد. اسامی آن ها عبارتند از :
«انجیل لوقا» فصل 12، بندهای 35 -36 :
«کمرهای خود را بسته، چراغ های خود را روشن نگه دارید و مانند کسانی باشید که انتظار آقای خود را می کشند که چه زمانی از جشن بزرگ مراجعت کند؛ تا هر وقت آید و در را بکوبد، بی درنگ برای او باز کنند. پس شما نیز آماده باشید؛ زیرا در ساعتی که گمان نمی برید، پسر انسان می آید ».
«انجیل متی »، فصل 24، بندهای 27 و 30 و 35 - 36 و 45 :
«هم چنان که برق از مشرق ساطع شده تا به مغرب ظاهر می شود، پسر انسان نیز چنین خواهد بود...، آن گاه علامت پسر انسان در آسمان آشکارگردد و در آن وقت همه ی طوایف زمین، سینه زنی کنند و پسر انسان را ببینند که بر ابرهای آسمان با قوت و جلال عظیم می آید...
آسمان و زمین زایل خواهد شد، اما سخن من هرگز زایل نخواهد شد. اما از آن روز و ساعت هیچ کس اطلاع ندارد؛ حتی ملائکه ی آسمان... برای همین شما نیز حاضرباشید، زیرا در ساعتی که گمان نمی برید پسر انسان می آید ».
«انجیل مرقس »، فصل 13، بندهای 24 -36 :
«... از آن روز و ساعت، غیر از پدر، هیچ کس اطلاع ندارد؛ نه فرشتگان آسمان و نه پسر. پس بیدار شده دعا کنید؛ زیرا نمی دانید آن وقت کی می آید...
... پس بیدار باشید؛ زیرا نمی دانید در چه وقت صاحب خانه می آید؛ در شام یا نصف شب با بانگ خروس یا صبح. مبادا ناگهان آمده و شما در خواب باشید ».
« انجیل یوحنا »، فصل 12، بندهای 27 - 29 :
«... و به او قدرت بخشیده است که داوری هم بکند، زیرا پسر انسان است و از این تعجب می کنید، زیرا ساعتی می آید که در آن جمیع کسانی که در قبور هستند آواز او را خواهند شنید و بیرون خواهند آمد. هر که اعمال نیکو کرد، برای قیامت حیات و هر که اعمال بد کرد برای قیامت داوری ».
«مکاشفه ی یوحنا »، فصل 12 بندهای 1 - 5 :
«و علامتی عظیم در آسمان ظاهر شد؛ زنی که آفتاب را در بر دارد، ماه، زیر پاهایش و بر سرش تاجی از دوازده ستاره است و آبستن بوده، از درد، ناله و از عذاب زاییدن فریاد بر می آورد... پس پسر نرینه را زایید که همه ی امت های زمین را به عصای آهنین، حکم رانی خواهد کرد و فرزندش به نزد خدا و تخت او ربوده شد... »
«رساله ی پولس » به رومیان، فصل 15، بند 12 :
«... و آن که برای حکم رانی امت ها بر وی خواهد بود ».
«کتاب اعمال رسولان »، فصل 1، بندهای 9 - 11 :
«... همین عیسی (ع) که از نزد شما به آسمان بالا برده شد، بازخواهد آمد. همان طوری که او را به سوی آسمان روانه دیدید ».
منبع:نشریه موعود نوجوان، شماره 26.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر