رئیس اورژانس تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

باید فاصله مردم تا اورژانس کاهش یابد/مهم ترین چالش ما در پایتخت بحث ترافیک است

رئیس اورژانس تهران گفت: برای ایجاد سرعت عمل و جلوگیری از وقفه در خدمت‌رسانی در اماکن متراکم پایتخت، کانکس‌های اورژانس راه‌اندازی می‌شود.

باید فاصله مردم تا اورژانس کاهش یابد/مهم ترین چالش ما در پایتخت بحث ترافیک استاسدالله موسوی رئیس اورژانس تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداران مناطق در محیط‌هایی از جمله سراهای محلات، میادین و غیره که دارای تراکم جمعیت است، ظرفیت‌های مختلفی ایجاد می‌کنند، به منظور افزایش سرعت عمل و جلوگیری از وقفه برای خدمت‌رسانی، کانکس‌های اورژانس ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه تجهیزات ما در کانکس ها مهیا است، ادامه داد: هم‌اکنون 34 مورد از پایگاه‌های ما در سطح شهر تهران کانکس است که باید آن‌ها را به پایگاه تبدیل کنیم.

موسوی بیان داشت: از دیگر برنامه‌های ما برای این سازمان راه اندازی طرح تدیمیدیسین (انجام امورات پزشکی از راه دور) است که در این طرح اطلاعات بیمار از راه دور گرفته شده و به متخصص ارجاع داده می‌شود تا اقدامات اولیه، به خصوص در بحث پیشگیری از سکته‌های قلبی که اولین و سکته‌های مغزی که دومین علل مرگ و میر در کشور است؛ انجام شود.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه این طرح در حالی که در خاورمیانه کمرنگ است ولی در تهران به گستردگی اجرا می‌شود، عنوان کرد: این اقدام نیز کار هزینه‌بری است؛ همچنین در حال حاضر تریاژ بیمار از داخل آمبولانس انجام می‌شود و در واقع اقدام بعدی مانند انتقال به بخش ICU یا CCU که برای بیمار باید انجام شود؛ در آمبولانس تعیین تکلیف شده که باعث سرعت عمل در انجام اقدامات پزشکی خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق قانون پنجم توسعه مکلف هستیم که 80 درصد از مأموریت‌های خود را در شهر تهران به کمتر از 8 دقیقه و در مواردی به 15 دقیقه برسانیم که در اورژانس جاده‌ای تقریبأ به این عدد نزدیک هستیم ولی در شهر کمتر از 15 درصد مأموریت‌ها زیر 8 دقیقه انجام می‌شود که دلیل آن نیز بحث ترافیک کلانشهر تهران است.

موسوی با بیان اینکه مهم ترین چالش ما در شهر تهران موضوع ترافیک است، افزود: در شرایطی که امکان اورژانس هوایی در شهر نیست به همین دلیل سعی می‌شود از موتور آمبولانس بیشتر استفاده شود تا هر چه سریعتر فرد متخصص بر بالین بیمار حاضر شده و اقدامات اولیه پزشکی را انجام دهد که به عنوان اورژانس پیشرو است و باید تعداد آن‌ها در سطح پایتخت افزایش یابد چرا که بیشترین گله‌ها از اورژانس این است که قادر به حضور به موقع بر سر بیمار نیست که دچار عوارضی مانند فوت و یا بر اثر جابجایی غیر اصولی باعث ایجاد آسیب در بیمار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر