تغییرات آرایش چشم دردهه‌های مختلف[بخش پنجم]

در صد سال اخیر دنیا دست‌خوش تحولات فراوانی شده و این تغییرات در همه جوانب، از جمله نحوه آرایش کردن بانوان هم تاثیر خاص خودش را داشته

 میکاپ

در صد سال اخیر دنیا دست‌خوش تحولات فراوانی شده و این تغییرات در همه جوانب، از جمله نحوه آرایش کردن بانوان هم تاثیر خاص خودش را داشته. از دهه اول قرن بیستم میلادی تا به امروز تحولات فراوانی را دردنیای آرایش و پیرایش و به ویژه آرایش چشم بانوان شاهد بودیم که در این راستا، شرایط اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی بی تاثیر نبوده اند. از همین رو دراین گزارش جذاب قصد داریم تا به روند تغییرات آرایش چشم در دهه‌های مختلف میلادی بپردازیم. این بخش پنجم و پایانی گزارش پنج قسمتی ماست.

دهه 2000: مژه‌های پر وباشکوه

 میکاپ

چهره‌های سرشناس این دوره:

جنیفر لوپس، کیم کارداشیان و مدونا

تاریخچه: جنیفر لوپس بعد از درخشش در مراسم جوایز گرمی‌در سال 2000، در رد کارپت اسکار سال بعدش نیز با ظاهر جذابش توجه همه را به خود جلب کرد. او مژه‌هایی مصنوعی را روی چشمانش قرار داده بود که از خز روباه قرمز تهیه شده بود و درعین حال به اندازه کافی ریمل هم روی آن زده بود و به شدت جلب توجه می‌کرد. البته این کار با اعتراض عظیم دوستداران حیوانات همراه شد. در طول آن دوره خانم‌ها همه خواهان داشتن مژه‌هایی پرپشت و باشکوه بودند.

بازار کاشت مژه داغ شد و فروش مژه‌های مصنوعی در فروشگاه‌ها و سالن‌های آرایشی افزایش یافت. حالا برای کاشت مژه باید ساعتها در سالن‌های آرایشی معطل می‌ماندید. درعین حال مواد تقویتی مژه که به افزایش ضخامت و طول مژه‌ها کمک رسانی می‌کردند هم به بازار آمدند و ریمل‌ها نیز به کمک هرچه حجیم ترکردن مژه‌های افراد آمدند وفرمولاسیون ریمل‌ها نیز برای کمک رسانی هرچه بیشتر در این زمینه دستخوش تغییراتی شد.

دهه 2010: ابروهای کلفت و پهن

 میکاپ

چهره‌های سرشناس این دوره:

کارا دلوین، کئیرا نایتلی، لیلی کالینز، جولیا رستوان رویتفلد و هیلاری رودا

تاریخچه: در دهه‌های 1990 2000، ابروهای بانوان بیشتر به فرم نیم هلال بود ولی در سال 2012، کارا دلوین اولین کمپین مد خود را برای بربری راه انداخت و بدین ترتیب ابروهایی کلفت و پهن مد شد. مدل‌های سرتاسر دنیا هم از این مد پیروی کردند. در این دهه اکثر خانم‌ها کمتر به ابروهای‌شان دست می‌زنند تا ابروهای‌شان پهن شود و حتی از موادی برای تقویت رشد ابرو استفاده کرده و به پر کردن و پررنگ کردن ابروهای‌شان روی آورده اند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر