ماهان شبکه ایرانیان

اولین روز سال تحصیلی درکشورهای مختلف چه وقتی است؟ _ بخش دوم

اولین روز مدرسه، در واقع اولین روز از یک سال آکادمیک است

 روز اول مدرسه 

اولین روز مدرسه، در واقع اولین روز از یک سال آکادمیک است. زمان شروع سال تحصیلی در کشورهای مختلف متفاوت است و دلیل آن هم تفاوت در شرایط آب و هوایی و فصول والبته فرهنگ کشورهاست. حالت طبیعی در آمریکای شمالی و اروپا این است که فصل تحصیلی جدید مدارس در اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر آغاز می‌شوند و در نیمکره جنوبی، سال جدید تحصیلی در اواسط ژانویه یا اوایل فوریه شروع می‌شود. در نیمکره جنوبی، کشورهای معدودی هستند که سال تحصیلی در آنها در ماه سپتامبر آغاز می‌گردد. در بخش دوم این گزارش، زمان بازگشایی مدارس در قاره آسیا را بررسی می‌کنیم:

روز اول مدرسه

قاره آسیا

*چین:

مدارس در کشور چین در روز اول سپتامبر آغاز می‌شوند. اگر این روز، جمعه، شنبه یا یکشنبه باشد، مدارس دوشنبه هفته بعد از آن آغاز می‌شوند. در شمال شرقی چین، مدارس در اواسط آگوست شروع می‌شوند.

*هنگ کنگ:

اولین روز سال جدید تحصیلی در این کشور نیز روز اول سپتامبر است. اگر اول سپتامبر جمعه، شنبه یا یکشنبه باشد، شروع سال تحصیلی به دوشنبه هفته بعد موکول می‌شود. در آن روز سرویسهای حمل و نقل عمومی با افزایش ظرفیت جالب توجهی مواجه می‌شوند.

*هند:

روز اول سال تحصیلی درهند، در ایالتهای مختلف متفاوت است ولی مدارس در این کشور معمولا در اواسط ماه ژوئن آغاز به کار می‌کنند. در برخی ایالتها از جمله ایالت کارناتاکا، مدارس در روز31 می‌آغاز می‌شوند.

*ژاپن:

سال نوی تحصیلی در ژاپن، در روز اول آوریل آغاز می‌شود. اگر اول آوریل جمعه، شنبه یا یکشنبه باشد، بازگشایی مدارس به دوشنبه هفته بعد موکول می‌شود.

*لبنان:

مدارس در لبنان در اولین دوشنبه ماه اکتبر بازگشایی می‌شوند.

*مالزی:

سال تحصیلی جدید در مالزی، حدود 3 ژانویه آغاز می‌شود و روز اول سال تحصیلی همیشه روز دوشنبه است.

*فیلیپین:

روز اول سال تحصیلی جدید در فیلیپین، معمولا اولین دوشنبه یا دومین دوشنبه ماه ژوئن است. مدارس غیرانتفاعی یک یا دو روز دیرتر بازگشایی می‌شوند و مدارس بین المللی، از قوانین مدارس غربی پیروی می‌کنند.

مدرسه

*قطر:

سال تحصیلی جدید در این کشور روز 15 سپتامبر آغاز می‌شود که مثل اکثر کشورهای عرب‌زبان است.

*عربستان سعودی:

کودکان در این کشور، روز اول سپتامبر، اولین روز سال تحصیلی را سپری می‌کنند.

*سنگاپور:

مدارس ابتدایی و راهنمایی در این کشور در اوایل ژانویه بازگشایی شده و در ماه نوامبر یک دوره تحصیلی به پایان می‌رسد. هر دوره تحصیلی در این کشور 40 هفته به طول می‌انجامد و دانش آموزان شش هفته تعطیلات دارند.

*کره جنوبی:

در این کشور سال تحصیلی جدید در روز 2 مارس شروع می‌شود. اگر این روز جمعه، شنبه یا یکشنبه باشد، سال تحصیلی در دوشنبه بعد از آن آغاز می‌شود. 

*تایلند:

اولین روز تحصیلی در این کشور، در اوایل ماه می‌برای مدارس دولتی است و مدارس بین المللی، معمولا به تبعیت از قوانین مدارس بین المللی، در اوایل آگوست یا سپتامبر آغاز به کار می‌کنند. 

*ترکیه:

مدارس در ترکیه در هفته سوم ماه سپتامبر شروع می‌شوند

*امارات متحده عربی:

اولین روز مدارس در این کشور بستگی به جشن‌هایی مثل عیدفطر و شروع ماه رمضان دارد. معمولا مدارس در این کشور در روز 15 سپتامبر آغاز به کار می‌کنند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان