بیش از ۶۲ هزار نفر از جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین بازدید کردند

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۷/۲۰ – گرگان &#۸۲۱۱; ایرنا &#۸۲۱۱; مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: بیش از ۶۲ هزار نفر از برنامه ها و نمایشگاه جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان بازدید کردند.

تاریخ خبر: 1393/07/20 – گرگان – ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: بیش از 62 هزار نفر از برنامه ها و نمایشگاه جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان بازدید کردند.

قربان عباسی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با یادآوری برگزاری این جشنواره از 16 تا 19 مهر ماه جاری افزود: در آیین پایانی جشنواره گروه های مختلف موسیقی به اجرای برنامه پرداختند.

به گفته وی، به طور متوسط در هر روز جشنواره حدود 15 هزار نفر از آثار هنرمندان داخلی و خارجی ارایه شده در این جشنواره بازدید کردند.

هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین با برپایی نمایشگاه صنایع دستی 31 استان ایران و حضور هنرمندانی از کشورهای مختلف به مدت چهار روز در محل نمایشگاه بین المللی استان گلستان در گرگان برگزار شد.

در این جشنواره که شنبه شب به کار خود پایان داد، هنرمندان ایرانی صنایع دستی استان های خود را در 125 غرفه در معرض دید عموم قرار داد که از این میان 45 غرفه به گلستان اختصاص داشت.

هم چنین در حاشیه این نمایشگاه 27 گروه موسیقی از استان ها به اجرای برنامه پرداختند و بازدید کنندگان را با موسیقی محلی هر استان آشنا کردند.

برپایی سیاه چادر عشایر و آلاچیق قوم ترکمن، غرفه سوغات از استان های گلستان، قم، کرمانشاه، آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی، یزد، همدان، فارس، اردبیل و اصفهان، غرفه های غذاهای سنتی از دیگر بخش های این جشنواره بود.

در افتتاحیه این نماشگاه علاوه بر مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نمایندگان سیاسی هشت کشور مقیم ایران نیز حضور داشتند.

بیش از 62 هزار نفر از جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین بازدید کردند

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر