اولین سوپرمارکت مواد غذایی دورریختنی در انگلیسی به راه افتاد [گزارش تصویری]

فعالان زباله‌های غذایی کار خودشان را از پروژه تنقلات دورریختنی شروع کردند و فروشگاهی به‌صورت انبار در شهرک دفع زباله‌ها تأسیس کردند. مشتریان به این محل می‌آمدند تا وسایل و مواد غذایی که توسط سوپرمارکت‌ها و همچنین دیگر مغازه‌ها بیرون ریخته شده بودند را بخرند. با بنیتا همراه باشید.

فعالان زباله‌های غذایی کار خودشان را از پروژه تنقلات دورریختنی شروع کردند و فروشگاهی به‌صورت انبار در شهرک دفع زباله‌ها تأسیس کردند. مشتریان به این محل می‌آمدند تا وسایل و مواد غذایی که توسط سوپرمارکت‌ها و همچنین دیگر مغازه‌ها بیرون ریخته شده بودند را بخرند. با بنیتا همراه باشید.

facebook

facebook

facebook

facebook

  facebook

قیمت این غذاها بر اساس این قیمت که "فکر می‌کنید چقدر می‌ارزد" پایه‌گذاری شده بود و هدف از آن کمک به خانواده‌هایی بود که در تهیه غذا برای کودکان خودشان دچار مشکل شده بودند.
کریسی رودز (Kirsty Rhodes) به شبکه خبری انگلیسی ایندی پندنت (The Independent) گفت: این فروشگاه ما را ماه‌ها است که زنده نگاه داشته و کمک بزرگی به ما بوده است.
کریسی به‌تازگی دچار درد مزمنی شده بود و همسر او مجبور به ترک کار خودش برای مراقبت از فرزندانشان شده بود، آن‌ها سه کودک ریزودرشت دارند. درآمد آن‌ها دران شب تقریباً صفر بود و مسلماً گشنه باید می‌خوابیدند. کریسی می‌گوید: با سه کودک و دو آدم بزرگ‌سال، پیدا کردن غذا برای خانواده ما مشکل شده بود. خوشبختانه این انبار ما را از مشکلات زیادی رها کرد و توانستیم ماه‌ها توسط این غذاها زندگی کنیم. خانواده ما در این ماه‌ها توانسته است پاستای تازه، آبمیوه، دسر و میوه و سبزی‌های و همچنین سالاد خورده باشیم. کوچک‌ترین عضو خانواده ما 7 ماهه است، من حتی توانسته‌ام در این مدت به او شیر نوزاد هم بدهم. این برای مافوق العاده است. کریسی قصد دارد کلاس آموزشی برای آموزش مردمی که از این فروشگاه میوه خرید می‌کنند برگزار کند تا میوه‌ها را به شکل دلخواه خودشان تغییر دهند.
آدام اسمیت (Adam Smith) بنیان‌گذار پروژه تنقلات دورریختنی، که در پشت‌صحنه مغازه اجناس دورریختنی هم حضور دارد، به ایندی پندنت گفت، برنامه داریم تا بتوانیم در هر یک از شهرستان‌های انگلیس مجموعه‌ای به این صورت ایجاد کنیم. ما تلاش می‌کنیم در شفیلد و بردفورد هم این فروشگاه‌ها را ایجاد کنیم. در این برنامه هر شهرستان برای خودش انباری دارد و همانند پروژه سوخت برای مدرسه (Fuel for School) که در همان پروژه تنقلات دورریختنی بود، مردم به خرید از این مغازه‌ها مراجعه می‌کنند.
سوخت برای مدرسه (Fuel for School) پروژه‌ای بود که توسط گروهی از فعالان غذایی برای پروژه تنقلات دورریختنی انجام شد. هدف این پروژه رساندن میوه، سبزی‌های، محصولات تازه از مغازه‌های پروژه به مدرسه‌هایی بود که کودکان کم‌بضاعت در خودشان داشتند.


"غذاهایی که به‌ناچار به قسمت پسماند و دفع زباله فرستاده می‌شدند، در هفته حدود 12000 کودک را سیر می‌کند"


پروژه غذاهای دورریختنی در کافه‌های مخصوص خودشان در حال رشد هستند. اگر اهل انگلیس هستید می‌توانید به این کافه‌ها بروید و به این پروژه کمک کنید. این کافه‌ها همچنین به افرادی که بضاعت کافی ندارند غذا می‌دهد.
مشتریانی هم وجود دارند که غذاهای خودشان را در آنجا تبدیل به پول می‌کنند.
ادام می‌گوید: ما برای شروع به کار مغازه‌های جدیدمان نیاز به داوطلب داریم. کسانی که رانندگی، مرتب‌سازی، انبار و تمیز کردن محصولات را بر عهده بگیرند. زمینه‌های فعالیتی زیادی بری خدمات‌رسانی به مردم فقیرتر وجود دارد. بر اساس تحقیقات شب‌ها سوپرمارکت‌ها در حدود دویست و سی میلیون یورو مواد غذایی را بیرون می‌ریزند.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر