گردشگران صربستانی در صف سفر به ایران

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۷/۲۴ – تهران &#۸۲۱۱; ایرنا &#۸۲۱۱; مدیر عامل آژانس گردشگری فالکن صربستان گفت: تقاضای سفر به ایران ظرف چند ماه گذشته چندین برابر افزایش یافته است و به همین دلیل بزودی گردشگران بیشتری رهسپار ایران خواهند شد.

تاریخ خبر: 1393/07/24 – تهران – ایرنا – مدیر عامل آژانس گردشگری فالکن صربستان گفت: تقاضای سفر به ایران ظرف چند ماه گذشته چندین برابر افزایش یافته است و به همین دلیل بزودی گردشگران بیشتری رهسپار ایران خواهند شد.

به گزارش روز پنجشنبه گروه فرهنگی ایرنا، گردشگران صربستانی که به تازگی از ایران دیدن کرده اند در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی ایران در شهر بلگراد صربستان گردهم آمدند تا مشاهدات و خاطرات خود را از سفر به ایران برای یکدیگر بازگو کنند.

ژیوورادا داویدویچ مدیر عامل آژانس توریستی فالکن گفت: پس از بازگشت اولین گروه از گردشگران اعزامی به ایران، همگی آنها خاطراتی خوب به ارمغان آوردند و به اتفاق همگی تقاضای سفر مجدد به ایران را دارند.

‘دراگان بلوایتسا’ استاد دانشگاه و رییس سابق دانشکده دندانپزشکی بلگراد نیز در سخنانی گفت: اولین بار بود که به ایران می رفتم، اما واقعا آنچه در غرب شنیده بودم با آنچه از نزدیک دیدم تفاوت بسیار داشت.

وی ادامه داد: ایران را سرزمین عالمان و ادیبان و شاعران و فرزانگان دیدم؛ به طوری که بر سر هر میدان و خیابان نام و یادی از فرزانه ای فرهیخته و دانشمندی بزرگ من را به عمق تمدنی درخشان و فرهنگی شکوفا رهنمون می کرد.

بلوایتسا تأکید کرد: اگر همین فردا آهنگ سفر به ایران سر داده شود، باز هم من اولین مسافر کاروان خواهم بود؛ چون برای دیدن ایران همچنان شوق زیادی دارم.

در این گردهمایی محمود شالویی رایزن فرهنگی ایران در صربستان نیز گفت: ایران سرزمین محبت و مهربانی است و هر کسی که به این کشور سفر کند، هرگز احساس غربت نخواهد کرد.

وی افزود: گردشگران خارجی در میان مردم مهمان نواز ایران به جز مهر و محبت نخواهند دید و با خاطره ایی خوش به وطن خود بازخواهند گشت.

شالویی ادامه داد: ایران زادگاه بزرگانی چون ابوالحسن خرقانی است که مقدم هر مسافر ناآشنایی را گرامی می داشت و او را بر سر سفره ی خود می نشاند و به گرمی از میهمانان خود پذیرایی می کرد و حتی به یاران و نزدیکانش هم توصیه می کرد که ‘ هرکس به سرای ما وارد شود، نانش دهید و از ایمانش نپرسید، زیرا کسی که به نزد خدای به جان ارزد؛ البته که بر سفره ی ابوالحسن به نان می ارزد.’

گردشگران صربستانی در صف سفر به ایران

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان