همه خوبی ها

این نوشتار بهانه ای است برای نزدیکی به چشمه جوشان انرژی مجاهدان، ساقی مهربان عارفان، کشتی نجات طوفان زدگان و نور هدایت هدایت یافتگان، حضرت مهدی (عج)

همه خوبی ها
این نوشتار بهانه ای است برای نزدیکی به چشمه جوشان انرژی مجاهدان، ساقی مهربان عارفان، کشتی نجات طوفان زدگان و نور هدایت هدایت یافتگان، حضرت مهدی (عج).
مردم ما، پس از پیروزی انقلاب، مشمول الطاف خاص الهی و عنایات مخصوص حضرت ولی عصر (عج) قرار گرفته اند. نمونه بارز این عنایات، ساختمان باشکوه مسجد مقدس جمکران است که در مدتی کوتاه در قم ساخته شد. خدا را شکر می کنیم که به برکت خون شهیدان، مردم این شهر لیاقت یافته اند مشمول جاذبه معنوی الهی، از طرف آن حضرت شوند؛ نعمتی بسیار بزرگ که هر قدر درباره عظمت آن بیندیشیم و سخن بگوییم، کم است. دلیل این جمع های باشکوه این است که مردم از نعمت ایمان و معرفت به اهل بیت (ع) بهره مندند.
ما در برابر آن پاک باختگان که خود در جبهه های جنگ شرکت کرده یا عزیزان و اقوامشان را به میدان جنگ فرستاده و توانسته اند در دوران هشت سال دفاع مقدس حماسه بیافرینند، جز این که سر تعظیم فرود آوریم و برای شهیدان آنان دعا کنیم و برای بازماندگان و جان بازانشان شفا بطلبیم، چاره دیگری نداریم.
آن ها راهشان را شناخته اند و وظایفشان را می شناسند. اعتقاد نداشتن به وجود امام زمان (عج)، به ذهن کسانی خطور می کند که خداوند و قدرت او را نمی شناسند و به غیب و معجزه اعتقادی ندارند، چرا که هر مسلمانی قدرت خدا را بی نهایت می داند.
خداوند متعال در قرآن از کسانی که سی صد سال در خواب بوده اند، ولی زنده مانده اند. هم چنین از کسانی یاد می کند که صدها سال است از این دنیا رفته اند و خدا دوباره آن ها را زنده کرده است. انکار حق، کار مردم جاهل و گمراه است، زیرا هوس های دنیایی آن ها، با خواسته های انبیا یکی نیست. پس از ظهور پیامبر اسلام (ص) بیش تر مردم آمادگی پذیرش عمومی اسلام و برقراری نظام عدل جهانی را نداشتند. به همین سبب امیر مؤمنان علی (ع) را پس از چند سال حکومت داری، به شهادت رساندند و بعد از او، امام حسن و امام حسین (ع) و سایر امامان (ع) را تنها گذاشتند. همان طور که می دانید، اگر وجود مقدس ولی عصر (عج) که ذخیره خدای متعال برای امت مسلمان است، از نظرها پنهان نمی شد، او را نیز مانند اجدادش، به شهادت می رساندند.
انگیزه پادشاهان و حاکمان، برای شهادت وجود مقدس ولی عصر (عج) بیش تر بوده است، زیرا آنان می دانستند، حضرت حکومت کفر را برخواهد چید. از آن جا که خدای بزرگ می داند زمانی فرا می رسد که بیش تر مردم لیاقت حکومت عدل الهی را می یابند، با غایب ساختن امام زمان (عج)، حضرت را از بلاها حفظ کرد تا شرایط لازم برای ظهور فراهم آید.
در آستانه ظهور امام زمان (عج)، زمین پر از ظلم و جور می شود و آمادگی برای پذیرش حق فزونی می یابد. برای نمونه، شخصی را فرض کنید که سرش درد می گیرد و چنان این سر درد به او فشار می آورد که به کلی آسایش او را می گیرد و هیچ عضو سالمی برای او نمی گذارد. چنین فردی هر قدر هم که سرسخت باشد، عاقبت به پزشک مراجعه و به نسخه او عمل می کند. عالم نیز همین گونه است. خداوند متعال، بی حکمت کار نمی کتد. ما انسان ها ممکن است بذری را در زمین شوره زاری که هیچ ثمری ندارد بپاشیم، اما خدا نعمت هایش را بیهوده هدر نمی دهد. خداوند حکیم، نعمت امامت و ولایت را به کسانی می دهد که لیاقتش را داشته باشند. اگر ما این افتخار را داریم که در دل هایمان عشق به ولی عصر (عج) موج می زند، باید خدا را شکر کنیم که لیاقت داشته ایم خدا معرفت و محبت را در دل هایمان قرار داده است. خدایا! معرفت و محبت به امام زمان (عج) را از دل های ما بیرون نکن!
محبت به امام زمان (عج) یگانه ذخیره ای است که ما برای سعادت دنیا و آخرتمان به آن امید بسته ایم و به چیز دیگری امید نداریم. برای بر پایی نظام اسلامی فداکاری های بسیاری انجام شده است. این نظام، ثمره خون هزاران شهید در دوران انقلاب و دفاع مقدس است. اگر بخواهیم این نظام برقرار باشد، باید مورد حمایت قرار گیرد و به او عشق ورزید و نباید در اطاعت از رهبری کوتاهی کرد. اگر شخص امام خمینی (ره) نبود، چنین انقلابی به پیروزی نمی رسید و شکی نیست حمایت های همه جانبه مردم از امام، باعث برقراری و جاودان ماندن این نظام اسلامی شد. نظام مقدس اسلامی، میوه درخت نبوت و امامت است. دشمنان ما باید بدانند خدای متعال، پشتیبان این نظام است و این دسیسه ها اثری ندارد. ایجاد شک و شبهه درباره ولایت فقیه، متهم کردن نظام اسلامی به حکومت دیکتاتوری و دسیسه های دیگر، سودی ندارد.
وظیفه ما این است که موقعیت خود را بشناسیم و بدانیم نعمت عظیمی داریم که شکرانه آن، حمایت همه جانبه از رهبری نظام است. در کنار این نظام، ممکن است خطاهایی رخ دهد، اما آیا صحیح است که به سبب خطاها، از حمایت حکومت حضرت علی (ع) دست برداریم؟ هیچ کس نمی گوید در کشور ما، اشتباهی رخ نمی دهد، هیچ ظلمی رخ نمی دهد، اما این نقایص را نباید به حساب نظام و رهبری گذاشت. ما با این کارمان نه تنها ضرر می کنیم، بلکه به همه شهیدانی که با خونشان این درخت را آبیاری کرده اند، خیانت می کنیم.
این را همیشه به خاطر داشته باشیم، تجلی محبت به امام زمان (عج) در اطاعت از ولی فقیه است. این را تمرین کنیم و مطمئن باشیم، همه خوبی ها در گرو همین است.
منبع: نشریه انتظار نوجوان-ش56.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر