ماهان شبکه ایرانیان

۵ تفاوت میان عشق واقعی و وابستگی

آیا عاشق شریک زندگی خود شده‌اید و یا تنها به او علاقه دارید؟ عشق می‌تواند موضوعی پیچیده باشید، اما بنیتا قصد دارد تا تفاوت‌های اندک میان یک عشق واقعی و دل‌بستگی را بیان کند. امیدواریم که این توضیحات بتواند به شما در تقویت رابطه‌تان کمک کند و یا سبب تشکیل رابطه‌ای بر پایه‌ی یک عشق حقیقی در آینده شود. در ادامه با ما همراه باشید.

آیا عاشق شریک زندگی خود شده‌اید و یا تنها به او علاقه دارید؟ عشق می‌تواند موضوعی پیچیده باشید، اما بنیتا قصد دارد تا تفاوت‌های اندک میان یک عشق واقعی و دل‌بستگی را بیان کند. امیدواریم که این توضیحات بتواند به شما در تقویت رابطه‌تان کمک کند و یا سبب تشکیل رابطه‌ای بر پایه‌ی یک عشق حقیقی در آینده شود. در ادامه با ما همراه باشید.

1. عشق به معنای دگرخواهی است، درحالی‌که وابستگی نوعی خودخواهی محسوب می‌شود

زمانی که عاشق می‌شوید، تمام توجه شما معطوف خوشحال کردن طرف مقابل خواهد شد. شما همواره به دنبال راهی برای ابراز علاقه‌ی خود به شریک زندگی‌تان هستید. شما با او بحث نکرده و هرگز سر مسائل مختلف نظیر اینکه چه کسی قرار است ظرف‌ها را بشوید جدل نمی‌کنید. شما شریک زندگی‌تان را تهدید عاطفی نمی‌کنید، او را بازی نمی‌دهید، به‌علاوه سعی نمی‌کنید که در این رابطه خودتان را مسلط بر اوضاع نشان دهید.

اما زمانی که صرفاً به کسی وابسته می‌شوید، به دنبال راهی هستید که او شما را خشنود کند. شما کاملاً به شریک زندگی‌تان وابسته شده و شاید سعی کنید تا برای جلوگیری از رفتنش او را کنترل کنید. شما به‌جای مقابله با مسائل شخصی خود، از شریک زندگی‌تان برای تقویت عزت‌نفس و خلأهای زندگی استفاده می‌کنید. شما باور دارید که او مسئول شاد کردن شما بوده و درصورتی‌که او در این کار موفق نباشد از دستش عصبانی و ناامید می‌شوید. شاید مقاله‌ی 4 ایده‌ اشتباه در مورد عشق به شما در پیدا کردن راه صحیح کمک کند.

2. عشق نوعی رهایی است، اما علاقه کنترل کردن رفتار است

عشق دوطرفه به شما امکان می‌دهد تا خود واقعی‌تان باشید. شریک زندگی‌تان شما را به نمایش خود واقعی‌تان ترغیب کرده و شما نیز هرگز از نشان دادن ضعف‌های خود احساس ترس ندارید. در این حالت اعتماد دوطرفه افزایش‌یافته و به شما برای رشد فردی هر دوی‌تان کمک می‌کند. عشق هرگز به دنبال کنترل کردن رفتارها نیست. درواقع، عشق چیزی فراتر از کنترل است. توانایی شریک زندگی برای پذیرش خود واقعیتان به شما این اجازه را می‌دهد تا از نیاز کنترل رفتارهای خود در امان باشید.

در طرف دیگر، وابستگی باعث تقویت رفتارهای کنترلی ما می‌شود. شما ممکن است شریک زندگی خود را به خاطر بودن در کنار دوستانش و یا انجام بازی‌های فکری ناامید کنید. شما حتی ممکن است او را برای بودن در کنارتان، صرف‌نظر از احساساتش، بازی دهید.

عشق واقعی میان دو نفر

3. عشق یک رشد دوطرفه را سبب می‌شود، اما وابستگی مانع از رشد خواهد شد

اگر عاشق هستید، شما و شریک زندگی‌تان باهم رشد خواهید کرد. زمانی که هردوی شما تلاش می‌کنید تا بهترین شکل از خودتان را بروز دهید، همواره بهتر و بهتر خواهید شد. به بیان ساده، شریک زندگی‌تان شما را به‌سوی رشد و بالندگی سوق داده و شما نیز همین کار را برای او انجام می‌دهید.

اما در وابستگی شما تلاش می‌کنید تا خودتان را کنترل کنید و ناتوانی شما در حل مشکلات شخصی، شما و شریک زندگی‌تان را از رشد بازمی‌دارد. مسائل حل‌نشده‌ی شما باعث وابستگی غیرضروری به شریک زندگی می‌شود. تعجبی ندارد، این مشکلات مانع از رشد هردوی شما شده و دوست داشتن به شیوه‌ای صحیح را دشوار می‌کند.

4. عشق همیشگی و جاودان است، اما دلبستگی موقتی است

عشق در طول زمان پایدار است. شما و شریک زندگی‌تان ممکن است درنهایت، چه به‌طور موقتی و چه به‌طور دائمی، از هم جدا شوید. بااین‌حال اگر یک عاشق واقعی باشید، طرف مقابل همیشه جایی از قلب خود را برای شما نگاه خواهد داشت و شما نیز همواره بهترین‌ها را برای او آرزو خواهید کرد.

عشق جاودانه

از طرفی دیگر، اگر شما صرفاً به فردی وابسته شوید، احتمالاً پس از جدایی از او نفرت خواهید داشت. شما حتی ممکن است که با احساس خیانت نیز روبرو شوید. این احساسات به این خاطر است که شما تصور می‌کنید شریک زندگی‌تان باید همیشه باعث خوشحال شدن شما می‌شد. درحالی‌که چنین نیست. برای اینکه مطمئن شوید رابطه‌ی شما با همسرتان خوب است یا خیر، حتماً این تست را انجام دهید.

5. عشق باعث کاهش غرور ما شده، درحالی‌که وابستگی این خصیصه را در ما افزایش می‌دهد

زمانی که عاشق هستید، کمتر احساس خودرایی می‌کنید. رابطه‌ی شما باعث کاهش غرور شده و پیشرفت هردوی شما را تقویت می‌کند. به‌علاوه عشق شما را به‌سوی خودخواهی کمتر و دوست داشتن بیشتر سوق می‌دهد. این رابطه باعث ایجاد تغییرات مثبت در هردوی شما خواهد شد. از این مهم‌تر، هردوی شما جرات نمایش ضعف‌های خود را خواهید یافت و می‌توانید از صمیم قلب با یکدیگر صحبت کنید.

از طرفی دیگر، روابط بر پایه‌ی وابستگی عموماً تحت تأثیر غرور قرار می‌گیرد. به همین خاطر است که بسیاری از افراد مرتباً در مسیری از روابط ناراضی کننده قرار گرفته و همواره با مشکلات تکراری روبرو می‌شوند. در این حالت حل مشکلات و غلبه بر آن‌ها دشوار است. این وضعیت باعث بروز دلبستگی درون رابطه شده و این احساس را به شما منتقل می‌کند که شما بدون شریک زندگی‌تان نمی‌توانید احساس شادی کنید.

زوج عاشق

اگر هنوز عاشق نشده‌اید، آرزوی ما این است که نیمه‌ی گمشده‌ی خود را پیدا کرده و رابطه‌ی صمیمانه‌ی خود با او را شکل دهید. پس بیایید تا آن زمان بر روی بهتر کردن رفتارها و خصوصیات خود کار کنید. هرچه رفتار شما بهتر باشد، گزینه‌های بهتری نیز به‌سوی شما جذب خواهد شد.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان