ماهان شبکه ایرانیان

توانمندی شعبه شورای حل اختلاف ویژه اقلیت دینی صائبین در حل و فصل پرونده‌ها

رئیس شعبه شورای حل اختلاف ویژه صائبین اهواز گفت: در حل و فصل دعاوی و توسعه فرهنگ صلح و سازش، این شعبه توانمند است و انتظار می‌رود مورد حمایت بیشتر مرکز و اداره کل شورا‌های حل اختلاف خوزستان قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، بهرام اهوازی رئیس شعبه شورای حل اختلاف ویژه اقلیت دینی صائبین اهواز از توانمندی این شعبه در حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش خبر داد و اظهار داشت: در این شورا اختلافات میان صائبین خوزستان براساس آیین نامه شورای حل اختلاف ویژه صائبین حل و فصل می‌شوند و انتظار می‌رود در کنار پرونده‌های صائبین پرونده‌های دیگری جهت رسیدگی به این شعبه ارجاع داد شود و مورد حمایت بیشتر مرکز و اداره کل شورا‌های حل اختلاف خوزستان قرار بگیرد.

رئیس شعبه 33 شورای حل اختلاف ویژه صائبین اهواز در ادامه گفت: بیشتر پرونده‌های اختلافات خانوادگی، ارث و میراث و صنفی صائبین در این شعبه رسیدگی می‌شوند و این شعبه زیر نظر مجتمع شماره 1 شورای حل اختلاف اهواز می‌باشد و اعضاء این شعبه در روز‌های یکشنبه، سه شنبه و جمعه صبح در محل شعبه به دعاوی ارجاعی رسیدگی خواهند کرد.

وی با اشاره به جمعیت اقلیت دینی صائبین در خوزستان عنوان کرد: هم اکنون بیش از 20000 نفر از هموطنان اقلیت دینی صائبین در استان خوزستان زندگی می‌کنند و این اقلیت تابع قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و در کنار برادران مسلمان و ادیان دیگر زندگی خوب و مسالمت آمیز‌ی دارند.

گفتنی است که رویکرد دستگاه قضایی این است که در همه اقشار، گروه‌ها و حوزه‌های مختلف به‌ویژه اقلیت‌های دینی و در راستای اجرایی کردن مفاد قانون شورا‌های حل اختلاف با هدف گسترش فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل دعاوی در نهاد‌های شبه قضایی و همچنین توجه به حقوق اقلیت‌های دینی، شورای حل اختلاف ویژه اقلیت دینی صائبین اهواز همزمان با دیگر شعب شورا در سال 83 راه اندازی شد و گام‌های مؤثری در ایجاد سازش بین اصحاب دعوی داشته است.

اقلیت دینی صابئین مندایی اقوامی آرامی زبان هستند که از حدود 2000 سال پیش تحت تعالیم حضرت یحیی (ع) تعمیددهنده قرار گرفتند و مهاجرت آنان به ایران مقارن با حکومت دولت اشکانی دانسته شده است.
صابئین مندائی از ادیان موحد، صاحب کتاب، پیغمبر و خط و زبان است و در قرآن کریم طی آیاتی به آن اشاره شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان