ماهان شبکه ایرانیان

ستاره باد آورده تیبا را باد برد!

همان‌طور که می‌دانید آمار جدید شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شده است. بنابر آمار این شرکت، تعداد خودروهای تولیدی تمام خودروسازان داخلی از تیر تا مرداد ماه سال جاری ۱۰۰۵۶۵ دستگاه بوده است

همان‌طور که می‌دانید آمار جدید شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شده است. بنابر آمار این شرکت، تعداد خودروهای تولیدی تمام خودروسازان داخلی از تیر تا مرداد ماه سال جاری 100565 دستگاه بوده است. پیش از این در مطلبی به گزارش کیفی بخش وانت‌های تولیدی خودروسازان کشور اشاره شد و همگان از دو ستاره شدن وانت پراید شاخ در آوردیم و اکنون نوبت به بررسی آمار مرتبط با کیفیت محصولات خودروسازان در بخش سواری‌ها رسیده است.

در این بخش در بازه قیمتی بالاتر از 100 میلیون تومان؛ طبق معمول نام مزدا 3 جدید و گراند ویتارا با چهار ستاره کیفی می‌درخشد.

 در بازه قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان، هیوندای I20 کرمان‌موتور و کیا سراتو سایپا با 4 ستاره کیفی در صدر حضور دارند و خودروهای جک S5 و تیگو 5 نیز با حفظ کیفیت سابق خود موفق به کسب سه ستاره کیفی شده‌اند.

در بازه قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان هیوندای I10 کرمان‌موتور تنها چهار ستاره موجود از نظر کیفی بوده و خودروهایی مانند جک J5 و آریزو 5 با سه ستاره کیفی در تعقیب آن هستند. اما در این بازه قیمتی خودروی لیفان X60 و MVM 550 مانند سابق تنها یک ستاره کیفی گرفته‌اند.

در بازه قیمتی شلوغ 25 تا 50 میلیون تومان نیز خودروی رنو ساندرو، تندر 90 اتوماتیک پلاس، تندرو 90 اتوماتیک و پژو 207 موفق به کسب 4 ستاره کیفی شده‌اند. آمار مرتبط به سایر خودروها تغییر چندانی نسبت به ماه‌های گذشته نداشته است؛ اما یک مورد عجیب دیگر در آمار مرتبط با مرداد 96 شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران وجود دارد که آن کاهش ستاره‌های خودروی تیبا است!

تیبا که در تیر ماه موفق به کسب 2 ستاره کیفی شد و مسئولان سایپا از این اتفاق سر از پا نمی‌شناختند؛ روی سایپا را به زمین کوبید و به آنها گفت که آن اتفاق دیروز تنها یک اشتباه محاسباتی در خط تولید بوده و به لطف حمایت‌های شما عزیزان دیگر تکرار نخواهد شد!

بله! تنها دو ماه طول کشید که تلاش‌ها نتیجه بدهد و اکنون تیبا مثل سابق به فعالیت خود ادامه می‌دهد!

در بازه قیمتی کمتر از 25 میلیون تومان هم به لطف لابی خودروسازان بزرگ داخلی تنها نام پراید دیده می‌شود که همگان به خوبی با مشکلات این خودرو آشنا هستیم. خودرویی که امروز هست؛ ولی فردا نیست و باید جایگزینی مناسب برای آن پیدا کنند!

جایگزینی که باید فاقد کیفیت، ایمنی و امکانات لازم برای هموطنان عزیز باشد و در کل بتواند نقش گاو شیرده خودروسازی ایران را به خوبی ایفاء کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان