ماهان شبکه ایرانیان

چگونه هر اتاقی را زیباتر کنیم _ بخش دوم

برخی کارها در زمینه طراحی داخلی خانه جوابشان را پس داده‌اند. هر کسی می‌تواند این کارها را انجام دهد تا خانه‌اش سر و شکل بهتری بگیرد. در این سلسله ‌مقالات به ۱۲ نکته کلیدی در طراحی داخلی می‌پردازیم.

 طراحی داخلی برای اتاق

برخی کارها در زمینه طراحی داخلی خانه جوابشان را پس داده‌اند. هر کسی می‌تواند این کارها را انجام دهد تا خانه‌اش سر و شکل بهتری بگیرد. در این سلسله ‌مقالات به 12 نکته کلیدی در طراحی داخلی می‌پردازیم.

5. بیش از حد روی یک تم کار نکنید.

برای مثال ممکن است یک تم را بپسندید و همه وسایلتان را مطابق آن بخرید. مثلا تم دریایی. اما این کار زیاد انجام شده و دیگر حس منحصر به فرد بودن به خانه شما نمی دهد. از کلیشه‌های رایج دوری کنید.

6. یک نقطه کانونی بسازید.

در هر محصولی، نقش اصلی داریم و نقش‌های مکمل. همین در طراحی هم هست. ستاره خود را انتخاب کنید و آن را نقطه مرکزی اتاق قرار دهید. اجازه دهید بقیه موارد نقش مکمل داشته باشند. اجازه ندهید که چندین وسیله نقش اصلی داشته باشند. در این صورت نویز بصری به وجود می‌آید.

نقطه کانونی شما ممکن است یک هود زیبا در آشپزخانه، یک اثر هنری در اتاق نشیمن یا یک تخته زیبای پشت تخت در اتاق خواب باشد. هر چه هست، چیزی را انتخاب کنید که جلب توجه کند.

نقطه کانونی

7. خطوط دید را در نظر بگیرید.

نقطه کانونی شما باید رها و آزاد باشد و در هر اتاق متفاوت باشد. طوری که حس کنید از یک نقطه کانونی در یک اتاق به یک نقطه کانونی در اتاق دیگر کشیده می‌شوید. به همین دلیل است که بهترین جا برای نقطه کانونی معمولا جایی است که مستقیما در هنگام ورود به خانه دیده می‌شود.

8. لوازم را درست انتخاب کنید.

قطعه‌ای که به دکوراسیون اتاق نمی‌آید را به زور نگه ندارید. مهم نیست اگر عمه پدرتان یک اثر هنری به شما داده که در کادر خانه شما نمی‌گنجد. اگر به کار شما نمی‌آید، خانه جدیدی برایش پیدا کنید (مثلا به اتاق جدیدی ببریدش).


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان